Monterat en ny kolfiberburk på min ZX12R

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
ZX12R
Köpte precis ett bolt-on till min ZX12R från MTC. Måste säga att kvaliteten kändes extremt bra, och passade finemang. Kan bara rekommendera grabbarna i England för väldigt bra service som alltid svarat prompt på alla e-mail. Fick det på 1 vecka från att jag lagt ordern.

Tja, hur låter den då? Först tänkte jag ha ett som låter lite mindre än mitt Devil blås som är kapat 1/3. Då detta var lite längre så tänkte jag att jag plockar bort dB-killern direkt då den troligen låter mesigt ändå. Efter ca 1 mils körning så var det rätt jobbigt att köra, och i och med att jag köpte detta för att slippa böter från polisen, så får jag nog tänka om. Det fick bli att montera tillbaka dB-killern. Det lät rätt mycket då också, men kan eventuellt klara sig under 103 dB om polisen vill mäta på Sjöbo-rakan. Vi får väl se i sommar. Ursäkta för den mörka filmen.

Det bästa av allt, skitbilligt! 2300:- inkl frakt. Kvaliteten känns helt i klass med Devil, Yoshi, Akra, mm. Det bästa är att beställa från deras egna hemsida då man får 10% rabatt om man fyller i koden LIKEMTC11.

http://www.youtube.com/watch?v=Ls9r2SE9LYE

Last edited:
Du är fanimej pervers på att byta ljuddämpare och/eller modifiera dylika tingestar!:va:D

Visade dessa rör för min far. Han var väldigt sugen på nya burkar till sin hoj.. Sjukt bra priser på dom! :tummenupp Nu visar jag dina klipp och plopp så ligger dom snart hemma! :)

Du är fanimej pervers på att byta ljuddämpare och/eller modifiera dylika tingestar!:va:D

JAG?? Jag har väl bara haft några stycken. En Yoshimura titan som lät för mesigt, sedan köpte jag ett Devil stål som jag tog bort 15 cm på.
Tyvärr finns det inte så mycket roligt att välja på när det gäller ZX12R, så när jag såg denna ljuddämparen i kolfiber för en billig peng så WTF, det var bara att slå till. Bättre att köpa många billigare saker än att lägga ner 20 tusen på ett helt system som man kanske inte blir nöjd med.
Nu lovar jag att jag inte skall byta ljuddämpare mer iallafall. :-)

Visade dessa rör för min far. Han var väldigt sugen på nya burkar till sin hoj.. Sjukt bra priser på dom! :tummenupp Nu visar jag dina klipp och plopp så ligger dom snart hemma! :)

Vad skoj att man kunde locka någon iallafall. Hoppas ni blir lika nöjda som jag blev. Vilken sort valde ni då? Kolfiber eller något annat?

Last edited:
JAG?? Jag har väl bara haft några stycken. En Yoshimura titan som lät för mesigt, sedan köpte jag ett Devil stål som jag tog bort 15 cm på.
Tyvärr finns det inte så mycket roligt att välja på när det gäller ZX12R, så när jag såg denna ljuddämparen i kolfiber för en billig peng så WTF, det var bara att slå till. Bättre att köpa många billigare saker än att lägga ner 20 tusen på ett helt system som man kanske inte blir nöjd med.
Nu lovar jag att jag inte skall byta ljuddämpare mer iallafall. :-)

Vad skoj att man kunde locka någon iallafall. Hoppas ni blir lika nöjda som jag blev. Vilken sort valde ni då? Kolfiber eller något annat?

Japp :tummenupp Tror det blir dessa, ser helt okej ut! :)

http://www.mtcperformanceproducts.co.uk/kawasaki-zzr1200--black-round-rl-exhausts-3975-p.asp

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back