Montera tank

Timon

Goude!
Gick med
25 May 2005
Hoj
636a
Jag monterade av tanken för ett par månader sedan och eftersom minnet har gått och lagt sig så blev det lite problematiskt nu när jag skulle ha på den igen.
Problemet är alltså alla slangar. Jag har gjort någon form av märkning för att komma ihåg hur det skall sättas ihop men jag förstår mig inte på min markering :kocko
Någon som vet hur det skall sitta på en gsxr -97
En utav dom två slangarna bak i tanken är drenering? Och den andra?
Vilken skall var är alltså frågan. Och nej jag tänker aldrig klart vintertid :rolleyes:

Timon skrev:
Jag monterade av tanken för ett par månader sedan och eftersom minnet har gått och lagt sig så blev det lite problematiskt nu när jag skulle ha på den igen.
Problemet är alltså alla slangar. Jag har gjort någon form av märkning för att komma ihåg hur det skall sättas ihop men jag förstår mig inte på min markering :kocko
Någon som vet hur det skall sitta på en gsxr -97
En utav dom två slangarna bak i tanken är drenering? Och den andra?
Vilken skall var är alltså frågan. Och nej jag tänker aldrig klart vintertid :rolleyes:
Har du lite bränsle kvar så sätt kranen på PRI så ser du
vilken slang som ska till förgasare. Den som är kvar är till vacumstyrning
av kranen, finns väl en anslutning på något av insugsrören.

BMW R90s skrev:
Har du lite bränsle kvar så sätt kranen på PRI så ser du
vilken slang som ska till förgasare. Den som är kvar är till vacumstyrning
av kranen, finns väl en anslutning på något av insugsrören.

Dom två slangarna som går från insug och förgasare vet vi vart dom ska sitta. Men det går också två slangar som sitter fast i tanken. Är det luftning och nån form utav dräneringsslang? Och om det inte är det, ska dom kopplas nånstans?

Valentinic skrev:
Dom två slangarna som går från insug och förgasare vet vi vart dom ska sitta. Men det går också två slangar som sitter fast i tanken. Är det luftning och nån form utav dräneringsslang? Och om det inte är det, ska dom kopplas nånstans?

Precis. Någon med en gixxer som vet hur det ligger till eller som har lust att kika om det ska hänga två dreneringsslangar bak i tanken?

Timon skrev:
Precis. Någon med en gixxer som vet hur det ligger till eller som har lust att kika om det ska hänga två dreneringsslangar bak i tanken?
Om jag inte minns helt fel så skulle dom inte kopplas någonstans utan bara hänga ner fritt, ungefär vid sidostödet. Detta var iof på min gamla R6:a men det lär ju vara samma princip.

FUBAR skrev:
Om jag inte minns helt fel så skulle dom inte kopplas någonstans utan bara hänga ner fritt, ungefär vid sidostödet. Detta var iof på min gamla R6:a men det lär ju vara samma princip.

Aha ok. Misstänkte att det var så. Tack för hjälpen! :tummenupp

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...