Montera strypning till Honda 600F hornet...

antonkg

Fartdåre
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Bästkusten
Hoj
Suzuki GSR 600
Hallå. Nu är jag nästan färdig med mitt A2 kort och därmed köpt hoj.

Bågen är reggad som 25KW , men strypningarna satt inte i när jag köpte bågen.
Så nu till frågan; Jag ska sätta i brickorna men får inte något hut om bensinkranen då den inte går att att stänga av för att jag ska lyfta tanken..

Hur går jag tillväga på bästa möjliga sätt att stänga av bränslet utan att få hela motorn dränkt i bensin? :(
Har en sådan här som på bilden jag bifogade.

Har inte den bästa kunskapen att meka, men försöker så gott det går för att lära mig!:)

Alla svar tas tacksamt emot..!
 
Får du köra hojen ??

Man måste kolla vilken orginaleffekt som hojen har. Vad gäller hornet med förgasare så varierar effekten mellan 69 och 72 kw orginaleffekt beroende på årsmodell. Den får inte vara över 70 kw i ditt fall.

Att montera tillbaka 25,kw strypningen ger en mycket tråkig hioj. Det är bättre att skaffa en 35 kw strypning från mc kompaniet.

Bensin kranan har inget off läge eftersom den sannolikt är vakuumstyrd. Då finns normal- reserv samtt pri läge. I normalläget öppnar bensinkranan enbart när motorn går. Pri läget används enbart för att starta motorn efter " sopparorsk" eller servkce eller vinterförvaring m.m.
 
Last edited:
Får du köra hojen ??

Man måste kolla vilken orginaleffekt som hojen har. Vad gäller hornet med förgasare så varierar effekten mellan 69 och 72 kw orginaleffekt beroende på årsmodell. Den får inte vara över 70 kw i ditt fall.

Att montera tillbaka 25,kw strypningen ger en mycket tråkig hioj. Det är bättre att skaffa en 35 kw strypning från mc kompaniet.

Bensin kranan har inget off läge eftersom den sannolikt är vakuumstyrd. Då finns normal- reserv samtt pri läge. I normalläget öppnar bensinkranan enbart när motorn går. Pri läget används enbart för att starta motorn efter " sopparorsk" eller servkce eller vinterförvaring m.m.

Åtusan. Har övningskört utan strypning hela våren, den ända anledning jag ska sätta i det igen är för att jag är rädd att jag får om reg på bess.. :tummenupp
 
Åtusan. Har övningskört utan strypning hela våren, den ända anledning jag ska sätta i det igen är för att jag är rädd att jag får om reg på bess.. :tummenupp
Problemet är inte ombesiktning, problemet är att du kör en motorcykel du inte har behörighet för, dvs du torskar på olovlig körning om du blir stoppad, och kan bli helt utan ersättning vid en olycka, dvs du får inte en spänn för din hoj, och du kan bli ersättningsskyldig för skadorna på den du kör på.
 
Problemet är inte ombesiktning, problemet är att du kör en motorcykel du inte har behörighet för, dvs du torskar på olovlig körning om du blir stoppad, och kan bli helt utan ersättning vid en olycka, dvs du får inte en spänn för din hoj, och du kan bli ersättningsskyldig för skadorna på den du kör på.

Japp, det är därför jag håller på att sätta i strypningen igen.. DUH
 
Japp, det är därför jag håller på att sätta i strypningen igen.. DUH

Beroende på vilken Hornet du har så räcker kanske inte ens det...se CB_Tobbes inlägg.
Vad hojen varit strypt till tidigare är helt ointressant. Reglerna är ändrade!
F-n en till som har svårt att läsa...det går kanske att göra något åt det...men.

Kolla körkortsportalen för mer information:

Kortvarianten:
Tvåhjulig motorcykel medhögst 35 kW och högst0,2 kW/kg.
Om motorcykelns originalutförande har ändrats, får
motorcykeln inte ha sitt ursprung i ett fordon med
en nettoeffekt högre än70 kW
Därför är det ointressant att den på pappret är strypt till 25 kW men väldigt intressant vad den egentligen har för effekt, alltså ursprungseffekt.
 
Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top