Montera Spyball larm på en Sp1a

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Montera Spyball

Har lite problem med att installera mitt larm på hojen.. Äre nån som har lite info hur man ska gå till väga... Vilka kablar jag ska koppla in mig på.. Då jag inte har fått tag i nått Modell annpassat Iso kablage än "Men letar fortfarande"

Help plz.. :(

Last edited:
Ingen som vet nått?? :va

Har du problem i den meningen att du inte vet alls?
Du kommer minst att behöva plus och minus från batteriet såklart (behöver dock inte vara direkt på batteriet, men nånstans där du har 12 V i alla lägen), och någon signal som är 12 V när du vrider på tändningen med nyckeln. Sen ska du förmodligen koppla in dig på blinkersen, och det är ganska lätt gjort. Bara att leta upp plus-kabeln till höger resp. vänster sida och koppla in larmet där också.

Färgerna kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.

Frågor? :)

Jag vet vilka kablar som ska kopplas in.. men vet inte riktigt vart.... Vilka kablar som ska kapas osv, därför skulle det vara bra om jag kunde hitta nån som har kopplat in nått slags larm på sin Sp1a "Larmet i sig borde ju inte spela nån större roll"

A© skrev:
Jag vet vilka kablar som ska kopplas in.. men vet inte riktigt vart.... Vilka kablar som ska kapas osv, därför skulle det vara bra om jag kunde hitta nån som har kopplat in nått slags larm på sin Sp1a "Larmet i sig borde ju inte spela nån större roll"

köp en multimeter o mät av vilka kablar som ger vad, sen är det lätt

-dB skrev:
köp en multimeter o mät av vilka kablar som ger vad, sen är det lätt

Hade en multimeter, och trodde det skulle vara bus enkelt. Har ju installerat ett larm på min gamla golf en gång i tiden. Antingen är jag jävligt dum eller så har jag missat nått... satsar på det sista... :rofl

Ska ringa runt till alla återförsäljare i Sverige och fråga efter om dom har ett modell anpassat iso kablage liggandes i morron.

Plus att jag har skickat ett majl till Spyballs tekniska majl suport oxo..

Last edited:
Bumpar denna tråd lite...

Äre nån som har monterat spyball larm på sin hoj och kan berätta hur du gick till väga??

Har lyckats montera larmet enligt larmfirmans anvisningar...
Har 4 kablar över, 1 st blå kabel som ska vara till om han en lucka "Cuts" eller liknande, Ska denna krets vara sluten eller öppen ??? alltså jordad eller nått sånt?? Har oxå 1 st vit och en vit/röd kabel, som man ska tydligen används vid gps eller personsökare... Vad göra med dessa? Och till slut 1 st grön kabel som man ska använda om man har en hoj med svänghjulmagnet istället för batteri... Bara isolera denna eller??

Kodat nycklarna och säkerthetskod osv, så långt är jag med i matchen....

Men nu till problem #1: Så fort jag aktiverar larmet, så börjar den varna, efter ca 20 sec med små pip i från larmenheten för att sedan Larma efter ca 1 min...

Problem #2: Får ej ut nån ström eller aktivering till kör riktningsvisarna??? har 2 gula kablar som ska kopplas till var sin krets, med inget händer ??

Pleeez help...

Ska prata mer med larmfirman på Tisdag.. men tänkte kolla här, om det är nån som har nå info å bjussa på...

A© skrev:
2082509
Men nu till problem #1: Så fort jag aktiverar larmet, så börjar den varna, efter ca 20 sec med små pip i från larmenheten för att sedan Larma efter ca 1 min...
Det skulle kunna bero på att du inte har cuts-kontakten i rätt läge. Jag har inte testat vad som händer om man försöker larma på med cutsen borttagen, men det låter inte helt omöjligt.

Har ingen cuts kontakt... Det jag undra över var om denna krets ska vara sluten eller öppen ?? Och då om larmet larmar om denna krets bryts ????

larm

ingen kabel som ska larma med kontakt ska du jorda eller nått med för då larmar den givetvis. mät inte med multimeter om du inte har en snabb sådan. fixa en vanlig test lampa hälst diodlampa. blikers kablarna från larmet får du kolla om det kommer pulserande eller en jämn spänning på. kommer det jämn moste du koppla innan relät.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT