NOMAD
Medlem
Hej,frågan går till er som har monterat slip-on på r1-or 03-06,hur kan man få burkarna rätt,är det överhuvudtaget möjligt?Har provat o provat men det är alltid nån centimeter som är fel.Lite hjälp uppskattas högt 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Själv tycker jag ett par Termisar sitter som en fläskläpp på R1 > 04don_tomazo skrev:2098392Varför gör inte tillverkarna ljuddämpare som passar R1ans skurna bakdel?
Har du kat-ersättareMaranello skrev:2098489Själv tycker jag ett par Termisar sitter som en fläskläpp på R1 > 04![]()
(Sorry, lite OT...)
Swedie skrev:2098504Y-delen med katalysatorn kanske är lite snett monterad? dra inte åt någonting förrän allt är på plats. Installera bara bultar m.m. och dra åt Lite bara. Sen efterdra när de ÄR i position.
Maranello skrev:2098489Själv tycker jag ett par Termisar sitter som en fläskläpp på R1 > 04![]()
(Sorry, lite OT...)
Maranello skrev:2098489Själv tycker jag ett par Termisar sitter som en fläskläpp på R1 > 04![]()
(Sorry, lite OT...)
Tyvärr inte min hoj, men kanske den kommande. Ville bara visa dämpare som flyter ihop fint med bakdelen.NOMAD skrev:2098505Har du kat-ersättare
(Sorry, lite OT...)
Har du kat-ersättare på?Har du fler bilder?Jag har samma slip-on fast i titanChirre skrev:2099575Ja lite pill var det innan all blev rakt, men det är bara att pilla på tills det blir bra.
Mitt blev pefekt till slut:
Y-rör är Devil och Yoshimura slip-onR1 racer skrev:2099431Vad har du för märke på sliponen?
Ersättningsröret för katalysatorn är det nån efterkopia eller köpt här hemma?
Det kan vara som Swedie sa,innan man spänner ihopa allt så först tillpassa.
Egna erfarenheter när jag montera helsystem,tog sin lilla tid att fundera ut hur rören skulle vara vinklade osv då jag fick allt i en "byggsats"
Monterade på det mesta löst först och sedan efterhand spände ihopa.
På de bilderna ser det ut att du har orginal katalysatorn på,eller ser jag dåligt.För mitt Y-rör är mycket smalareChirre skrev:
Ett bra exempel på ljuddämpare som inte passar den där skurna röven. Snyggt med trioval annars.Chirre skrev:2099575Ja lite pill var det innan all blev rakt, men det är bara att pilla på tills det blir bra.
Mitt blev pefekt till slut:
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien