Montera luftburk på GSX-R 1100 1992...?

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
Nu har jag försökt få dit original luftburken istället för individuella filter... men det är trångt och jag måste ta bort mer saker för att få dit den, förgasarbryggan har jag tagit bort.

Jag försökte få bort insugsgumminen men de satt som berget. Så jag funderar på att montera bort generatorn för att få lite mer utrymme, är det rätt väg att gå?

Enkla sättet att montera är mha nya insugsgummin och nya insugs-stosar mellan förgasare och luftburk samt värma alla prylar till ca 50 grader (hårfön/ugn/whatever) och använda motorolja på ytorna. Gammalt stelt gummi blir man bara arg av.

Insugsgummina knackar du INTE loss via fästöronen utan antingen underifrån eller ovanifrån. Det är o-ringen på insugsgummit som fastnar på toppen.

Du lär förmodligen skränga loss fästskruvarna mha slaghammare.

Last edited:
Ja gammalt gummi är o-bra. Jag har varit på skruvarna med slagmejsel men de rör sig inte, jag kanske fegar lite för mycket, och det är riktigt trångt...

Vad tror du om att ta bort generatorn? Jag kan ju kanske värma och deformera burken, klämma dit den och sen värma och forma tillbaks oxå?

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back