Montera led-blinkers på gammal Honda 400 från 1982

Hej,
Läste att det ska monteras någon slags motstånd om man ska ha ledblinkers på en gammal MC men inte vilket.
Någon som kan tipsa - XL-moto har blinkers men jag hittade inte ämpligt motstånd.. - någon?
Edit: hittade denna produkt: https://www.biltema.se/bil---mc/bil...9FxEpxUvNeVsTY1o7_R4q474i_PcWlCBoCkzEQAvD_BwE
Det enklaste är om du byter till ett lastoberoende blinkersrelä istället. Vet inte hur kvalitén på varken produkten eller webshopen, men t.ex. det här borde funka: Blinkersrelä

Google ger dig fler träffar hos andra leverantörer.

Dock kan du få problem att båda sidor blinkar samtidigt p.g.a. att ström läcker över via indikatorlampan, enklaste är att ta bort den lampan, om du kan se att blinkers blinkar från förarplats så skall det vara OK ändå.

Last edited:
Såhär kan man lösa problemet med indikeringen.

Bifogat

• Diodmod.PNG
    Diodmod.PNG
    88.1 KB · Visningar: 21
Dock an du få problem att båda sidor blinkar samtidigt p.g.a. att ström läcker över via indikatorlampan, enklaste är att ta bort den lampan, om du kan se att blinkers blinkar från förarplats så skall det vara OK ändå.
Såhär kan man lösa problemet med indikeringen.

Är det inte separata indikeringslampor för höger- respektive vänsterblink på en CB från -82? Vet att det var så på min hoj från samma år, men den är ju ett annat fabrikat så det kan såklart vara annorlunda.

Edit:
Nope, gemensam lampa verkar det som.

Är det inte separata indikeringslampor för höger- respektive vänsterblink på en CB från -82? Vet att det var så på min hoj från samma år, men den är ju ett annat fabrikat så det kan såklart vara annorlunda.

Edit:
Nope, gemensam lampa verkar det som.
Denna modell har två indikatorlampor så det var ju iaf lite tur!
Tack för input och jag återkommer med resultatet!

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026