Montera krascpuckar - Problem! + Fylla på olja?

Marron

Med mellanhoj..
Gick med
9 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC -05
Hojen är till att börja med en KTM 625 SMC 05:a

De på bakre hjulaxeln gick utan problem, men de där fram har jag problem med.

Jag får inte av skruven eller vad man kallar det på höger sida, får inget fäste med någon nyckel. Fasta hylsor kommer man inte åt med överhuvudtaget och med skift nykeln går skruven bara sönder.

På vänster sida var den ju bredare och det var lätt att ta med nykeln som följer med cykeln.

Några tips?

Och sedan undrar jag vart jag skall fylla på olja om jag bara ska komplettera med några deciliter? Där den gråa pluggen sitter som det står oil på?
Antar att det är där men vill vara säker, ganska ny på hojar och har inte meckat så mycket innan.

Tack på förhand!

/Mackan

Om det är likadant som på husaberg är det bara en plastbit (eller om det är gummi) som är ditpressad och kan således bankas ut från andra sidan med hjälp av något långt, t.ex. gängstången som kraschpuckarna ska sitta på.

Lossa de två skruvarna, m6 tror jag det va. Den där muttern där är eg ingen mutter utan en täckbricka typ som sitter fastklämd, så lossa m6 skruvarna så är den lös sen. Dum förklarning kanske men men..

Det är bara att fylla på det vanliga stället på vänster sidan dvs locket.
Just som de andra har sagt så sitter den bara som en täckbricka dvs utan gänga!

motardnisse skrev:
2267866 Det är bara att fylla på det vanliga stället på vänster sidan dvs locket.
Just som de andra har sagt så sitter den bara som en täckbricka dvs utan gänga![/QUOTE

Haha.. den täckbrickan skruvade man på ett tag, blev svettig när man trodde skiten var gängpaj. Skaplig lättnad när man insåg att den bara var att knacka ur från insidan! :brinnerup

Suomalainen skrev:
2268215
motardnisse skrev:
2267866 Det är bara att fylla på det vanliga stället på vänster sidan dvs locket.
Just som de andra har sagt så sitter den bara som en täckbricka dvs utan gänga![/QUOTE

Haha.. den täckbrickan skruvade man på ett tag, blev svettig när man trodde skiten var gängpaj. Skaplig lättnad när man insåg att den bara var att knacka ur från insidan! :brinnerup

Haha jo, fan va rädd jag började bli när den bara gick sönder...

Men men, nu sitter de på :)

Tack alla

lasseman skrev:
2269196 Tjenare

Vart köpte du puckarna och vad gick kalaset på??

Gör egna! Stadium tar 99:- för fyra skateboard-däck! Å så lite mutter, brickor och M10 gängstav! :Bugar

Bifogat

• 11 007.jpg
    11 007.jpg
    86 KB · Visningar: 68
  • 11 008.jpg
    11 008.jpg
    95.8 KB · Visningar: 58
Last edited:
Jag köpte dem på superbike.. gick på 379 kr styck.. lite dyrare än jag trodde...

Men men..

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back