Montera kraschpuckar på zx-6r -05

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Har skaffat mig kraschpuckar till hojen och undrar nu var de skall monteras. jag köpte modellanpassade puckar som är nocut dvs jag skall inte behöva modifiera mina kåpor.

På vänstersidan hade pucken en förskjutning så den var inga problem att montera. Problemet är på högersidan där det inte skall vara någon förskjutning. Var skall jag montera den? Det finns inte en vanlig bult som på vänster sida utan en "egendomlig bult". Skall den sitta där? Vågar jag skruva ut den?

Bifogat

• kawasaki-zx6r-05-bikepics-291394.jpg
    kawasaki-zx6r-05-bikepics-291394.jpg
    44.4 KB · Visningar: 188
Jag har Shogun på 10:an och instruktionen var tydlig i mitt fall. Köpte du av Bikersneed så vet de säkert hur du ska göra. :tummenupp

Har beställt Valtermoto till 6:an.

Det kan ju inte vara mycket att välja på om du inte ska ha distans och heller inte behöva borra något. Om det där är enda fästet som syns från sidan så är det rätt ställe. Om jag inte minns fel så sitter det en vanlig skruv i en speciell mutter så att säga.

Har du verkstadshandboken?

Tror förresten mina Valtermoto ska sitta i samma fästen men utan distans så det blir att borra på vänster sida.

Last edited:
repan skrev:
Har skaffat mig kraschpuckar till hojen och undrar nu var de skall monteras. jag köpte modellanpassade puckar som är nocut dvs jag skall inte behöva modifiera mina kåpor.

På vänstersidan hade pucken en förskjutning så den var inga problem att montera. Problemet är på högersidan där det inte skall vara någon förskjutning. Var skall jag montera den? Det finns inte en vanlig bult som på vänster sida utan en "egendomlig bult". Skall den sitta där? Vågar jag skruva ut den?

jau kan ta en titt pau det. slå en pling i morgon

repan skrev:
Vadå såga ett hål. Det skall vara nocut. Var skall pucken sitta då?

pucken ska in i mål, fattaru du

repan skrev:
Vadå såga ett hål. Det skall vara nocut. Var skall pucken sitta då?

Såhär fick jag göra på mina för att jag skulle få pucken att passa

Bifogat

• sporthoj puck.jpg
    sporthoj puck.jpg
    90.9 KB · Visningar: 127
repan skrev:
Det finns inte en vanlig bult som på vänster sida utan en "egendomlig bult". Skall den sitta där? Vågar jag skruva ut den?

Det är nog som på -04:an, en vanlig bult på högersidan med en mutter på insidan av motorfästet. Den "konstiga" muttern används för att justera bort glappet i motorfästet, den behöver du inte röra.

C.K skrev:
Såhär fick jag göra på mina för att jag skulle få pucken att passa
Läste du inte hans första post? Han har redan monterat vänster sida med distansplatta. Det är höger sida han frågar om.

Neutral skrev:
Läste du inte hans första post? Han har redan monterat vänster sida med distansplatta. Det är höger sida han frågar om.

Fick såga på höger sida också :7peta

Last edited:
http://www.rg-racing.com/Images/Products/ProductFields/pdf164_60.pdf
rg-racing.com skrev:
Offside/right side
• Take the shorter R&G bolt and place a washer behind the head
• Pass the bolt through the shorter crash protector
• Place the R&G castellated spacer on the end of the bolt, with the teeth facing away from the protector
• Remove right-side engine bolt from the bike, being careful to retain the nut on the back of the engine (do not remove the castellated adjuster nut)• Install R&G components, ensuring that the lugs on the castellated spacer face towards the bike and locate over the grooves on the existing adjuster nut
• Tighten, but, as above, do not overtighten and do ensure that the new bolt locates inside the retaining nut on the back of the engine, being careful not to cross-thread it.
Due to the risk of cross-threading of bolts etc; we always recommend that our products be fitted by one of our official dealers or a qualified mechanic.
Ingen kutting behövs, bruk bulten till motorfästet.

Det var ganska enkelt och självklart när jag tittade närmare. Den yttersta delen dvs från gul markering och utåt är bulthuvudet. Det är bara den som man skruvar ut. Jag uppfattade först det som om hela biten satt i ett stycke. Jaja man lär sig så länge man lever.

Tack för alla hjälpsamma svar.

Bifogat

• kawasaki-zx6r-05-bikepics-291394.jpg
    kawasaki-zx6r-05-bikepics-291394.jpg
    44.4 KB · Visningar: 87
repan skrev:
Det var ganska enkelt och självklart när jag tittade närmare. Den yttersta delen dvs från gul markering och utåt är bulthuvudet. Det är bara den som man skruvar ut. Jag uppfattade först det som om hela biten satt i ett stycke. Jaja man lär sig så länge man lever.

Tack för alla hjälpsamma svar.
Det var ju det jag sade i min andra post. :fakta :pannkyss :D

44 Nm ska den dras med. :tummenupp

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Efter rykten om en ny retro...