Montera Kraschpuckar kawasaki er6n 2009

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Hej!

Har köpt Rizoma kraschpuckar från mcewb.se, följde ej med någon beskrivning för hur man monterar dessa och nybörjare som man är så är det inte direkt uppenbart vart och hur man fäster dessa på moppen.

Är det någon som har sett en instruktion på nätet för hur man monterar kraschpuckar på er6an, gärna 2009års modell (om det skiljer något på den biten)

Eller om någon i Örebro vill tjäna en hundring eller två för lite snabbt arbete? (garaget nära kungsgatan)

Hej!

Har köpt Rizoma kraschpuckar från mcewb.se, följde ej med någon beskrivning för hur man monterar dessa och nybörjare som man är så är det inte direkt uppenbart vart och hur man fäster dessa på moppen.

Är det någon som har sett en instruktion på nätet för hur man monterar kraschpuckar på er6an, gärna 2009års modell (om det skiljer något på den biten)

Eller om någon i Örebro vill tjäna en hundring eller två för lite snabbt arbete? (garaget nära kungsgatan)

fick du med dig installationskit?
Det kostar extra.
edit: det verkar nog som om det skulle vara inbyggt. På min ersatte jag iaf. ett motorfäste.
http://www.twinshack.co.uk/prods/122.html
där e bild på var de kommer iaf.

Last edited:
Jag fick med 2 st "hållare" eller vad man ska kalla det, ena hade 1hål för puckskruven och 1hål för någon annan skruv (förmodligen en skruv som redan sitter på hojjen?

Det andra fästet var lite större och hade 2 skruvhål förutom hålet för pucken.

Har även mailat mcweb.se för instruktion, får hoppas de har något. Får väl ta mig till någon verkstad och fixa det annars.

edit: mailade även rizomas skandinaviska avdelning nu också och ser om de sitter och hamstrar på någon manual, kan tänka mig att de inte är direkt snabba i svar dock..:gnissla

Last edited:
Jag fick med 2 st "hållare" eller vad man ska kalla det, ena hade 1hål för puckskruven och 1hål för någon annan skruv (förmodligen en skruv som redan sitter på hojjen?

Det andra fästet var lite större och hade 2 skruvhål förutom hålet för pucken.

Har även mailat mcweb.se för instruktion, får hoppas de har något. Får väl ta mig till någon verkstad och fixa det annars.

edit: mailade även rizomas skandinaviska avdelning nu också och ser om de sitter och hamstrar på någon manual, kan tänka mig att de inte är direkt snabba i svar dock..:gnissla

skicka tillbaka eländet, på ER-6n skall man sätta "kraschrör", den ser rätt cool ut med såna!:tummenupp

http://www.fehling.de/germ/kawasaki.htm
7674.jpg

Last edited:
haha det räcker med att se körskolans hoj med de där för att man ska vilja slita bort dom :P

Ska ner till garaget idag igen och försöka pilla dit puckarna och styrändarna, samt nya regskylten!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back