Montera helsystem på R1-01

Limaracing

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Lima
Hoj
Yamaha R1
Är det någon som har erfarenhet av att bestycka förgasarna från orginalsystem till helsystem? Jag är medveten om att man ska bänka för bästa resultat men tänkte pröva lite själv först och se om jag kan få till det skapligt ändå. Min tanke är väl att jag ska upp i munstycken? Nu sitter det dynojet 36 main jet ,hur blir det utan exupen ,vill den ha mer eller mindre ? Är tacksam för svar så jag vet lite åt vilket håll jag ska!
 
Beror väl helt på vad det är för helsystem du sätter på också? en tumregel brukar väl vara större på main, och sen arbeta sig uppåt, men åandra sidan om du har ett helssytem som flyttar effekten till mer botten så skulle nog inte jag ge mer sås på huvud, Snarare låg/mellan.

Frågan är ju dock om du ens behöver göra nått, tror inte helsystem förändrar så fruktansvärt mycket ändå?
 
Helsystem

Jag visste inte ens att det existerade helsystem till en R1:a som är gjorda för mer vrid ,så jag antar och hoppas verkligen att detta inte är ett sånt,det som jag klurar mest på är väl vad effekten av att inte ha en avgasventil blir, den stryper ju flödet på låg mellan så utan den så borde ju hojen vilja ha mer sås på låg och mellan ,men jag kan vara helt fel ute ?
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top