Montera helsystem på R1-01

Limaracing

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Yamaha R1
Är det någon som har erfarenhet av att bestycka förgasarna från orginalsystem till helsystem? Jag är medveten om att man ska bänka för bästa resultat men tänkte pröva lite själv först och se om jag kan få till det skapligt ändå. Min tanke är väl att jag ska upp i munstycken? Nu sitter det dynojet 36 main jet ,hur blir det utan exupen ,vill den ha mer eller mindre ? Är tacksam för svar så jag vet lite åt vilket håll jag ska!

Beror väl helt på vad det är för helsystem du sätter på också? en tumregel brukar väl vara större på main, och sen arbeta sig uppåt, men åandra sidan om du har ett helssytem som flyttar effekten till mer botten så skulle nog inte jag ge mer sås på huvud, Snarare låg/mellan.

Frågan är ju dock om du ens behöver göra nått, tror inte helsystem förändrar så fruktansvärt mycket ändå?

Helsystem

Jag visste inte ens att det existerade helsystem till en R1:a som är gjorda för mer vrid ,så jag antar och hoppas verkligen att detta inte är ett sånt,det som jag klurar mest på är väl vad effekten av att inte ha en avgasventil blir, den stryper ju flödet på låg mellan så utan den så borde ju hojen vilja ha mer sås på låg och mellan ,men jag kan vara helt fel ute ?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon