Montera handtagsvärme

Hur skyddar ni kablarna som går på höger/gas-sidan?
Antar att dom kommer slitas ut på nåt år, om ingen gren ryckt sönder dom före dess :(

Schemat stämmer, det är för att växla mellan serie och parallell-koppling av handtagen. Ritade om schemat så du ser hur kopplingen ser ut vid respektive läge (filnamnet är läget).

Tackar så mycket!

Har monterat grejjerna nu och det värmer på riktigt skönt.

Hahahaha du är skön! :D

På söndag är vi 20-talet som ska ut och lussa. Hoppas vi blir flest lucior, det är roligast då.

Det beror inte på att du "bara" hade 15w, montera försörjning av ström enligt lösningen jag föreslår eller liknande så löser det problemet.

Med ordentliga kablar direkt från batteriet blir även 15w plattor så varma att du inte köra dem på full värme hela tiden. Det blir för varmt för händerna...

Att fulkoppla på någon lampkabel ger bara två effekter:
1 Du får dåligt ljus från berörd lampa
2 du får ingen värme i värmeplattorna

Du måste ha bra ström fram, annars funkar även kablar och glödlampa som resistorer i kretsen...
(vilket du slipper med mitt förslag på koppling)

edit:
Ska kanske tillägga att du kan ta spänningen för öppnandet av relät från en lampa, såväl som någon annan krets som ligger på tändningen. Själva relät tar inte mycket ström. Men du bör försörja jord och strömkabeln från batteriet genom ett relä. Någon som kan förklara detta bättre än mig som har mer formell utbildning på fordonsel?
Jag är beredd att överväga dina förslag, för som det är nu vill jag inte ha det.
Tack för tipsen!

Någon som kan berätta hur jag riktigt ska koppla mina handtagsvärmare?

Vilka kablar som ska till batteriet och vilka kablar som ska till brytaren den har 3 lägen osv.. Fattade inte riktigt kopplings shema i den här tråden :gnissla

Hoppas någon kan hjälpa mig :Bugar

Fattade inte riktigt kopplings shema i den här tråden :gnissla

Jag tror inte att du är mannen att koppla in värmarna om du inte grejjar det elschemat.

Be någon om hjälp från början, annars kommer det bara att bli massa knas på vägen.

Mitt lilla tips

Vilka kablar som ska till batteriet och vilka kablar som ska till brytaren den har 3 lägen osv.. Fattade inte riktigt kopplings shema i den här tråden :gnissla

Någon som vet vart jag kan köpa en bra knapp till detta kit?

Jag har ett liggandes som saknar knapp.

Gärna en liten som är lätt att gömma, vill ju inte bli tagen för nån sorts touringnörd :tungan

Jag tror inte att du är mannen att koppla in värmarna om du inte grejjar det elschemat.

Be någon om hjälp från början, annars kommer det bara att bli massa knas på vägen.

Mitt lilla tips

Jag har fixat det nu kopplade in det imorse och det gick bra nu blir det jä*ligt varmt om fingrarna kan jag berätta så jag behöver inte någon hjälp :)

Kopplade åt helvete igår får tänkte inte efter alls ville bara se om de sku funka klockan var ju trots allt 12 på natten när jag började igår men som sagt nu funkar allt :tummenupp

Jag har fixat det nu kopplade in det imorse och det gick bra nu blir det jä*ligt varmt om fingrarna kan jag berätta så jag behöver inte någon hjälp :)

Kopplade åt helvete igår får tänkte inte efter alls ville bara se om de sku funka klockan var ju trots allt 12 på natten när jag började igår men som sagt nu funkar allt :tummenupp

Fint, ritade annars ett schema åt dig med relä så man inte glömmer att slå av värmarna. Lägger upp det iallafall när jag ändå ritat det.

Bifogat

• H-värmare Hi-Lo.jpg
    H-värmare Hi-Lo.jpg
    53.2 KB · Visningar: 255
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP