Montera dragkrok på Mondeokombi -01

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Tjenare,

Syrran vill dra husvagn och plötsligt så har jag fått äran att montera ett drag.
Att få dit själva kroken ser jag som en baggis, skruv, mutter är inga konstigheter, däremot elen känns främmande.
Har någon gjort detta tidigare och kan berätta om Mondeon har förberett elsystem så det finns en kontakt någonstans att koppla in sig på eller måste jag in i kabelstammarna och härja?

Tacksam för tips.

Glöm inte kolla upp om det ska till någon oljekylare eller liknande vid krokmontage. Framförallt när du ska dra tungt.
En kompis körde en mondeo automat med husvagn som uppenbarligen saknade det. Lådan sa upp sig på den.

Manuell låda men tack för påpekandet.

2000 för en kabelsats, känns svettigt, får kika på om det går att lösa ändå, men tack för länken.

Nu vet jag inte ett skit om mondeo, men elen i moderna bilar kan vara lite kinkig så det är inte bara bara att gå in med strömtjuv hursomhelst.
(sen om mondeo 01 räknas som modern är en annan fråga)

2k för ett färdigt kablage kanske inte är så dyrt om det dyker upp massa konstigheter efter "fort och billigt" ;)

Köp en universal och koppla in den enligt bilden.

Lätt som en plätt och sen koppla in på vänstersidan av bilen.

http://akesson-motorsport.se/tech/dsc00829s.jpg

//Tapper

Jo, så har jag gjort på de andra bilarna jag kopplat in el till drag på, har du gjort det på en Mondeo eller har du, liksom jag, bara gjort det på andra bilar.

Du, det är nog med drag det där priset.:)

Jag tror du har rätt, och jag tror att min Tyska skulle behöva en uppdatering, tror tyvärr att draget redan är inköpt, men ska kolla.

Back