Montera db-killer på gpr slipon

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Jag har sökt men ej funnit hur man ska gå tillväga. När jag köpte db-killern sa säljaren att man skulle stoppa in den i ljuddämparen. Den passar inte att stoppa in från det hållet. Måste man plocka bort dämparen och föra in den från det hållet.

Säljaren sa att den skulle passa samtliga gpr slipons men helt ärligt så ser jag inte hur den ska passa. Den är på tok för stor och det kommer krävas en hel del våld för att få in den och då kommer säkert något att gå sönder.

Säljaren sa att den skulle passa samtliga gpr slipons men helt ärligt så ser jag inte hur den ska passa. Den är på tok för stor och det kommer krävas en hel del våld för att få in den och då kommer säkert något att gå sönder.

Kan du modda db-kitet?

Den ska in bakifrån, brukar låsas med skruv eller c-clips. Ibland går den trögt sista 5mm kanske men inte överdrivet.. Bild? Åk till säljaren med hoj o db killer och be han stoppa in den, annars byta?

För övrigt, har db killer till min och den låter som en moppe med den, dummaste investeringen jag gjort iaf så nu ligger den o skräpar i garaget istället.

Här kommer en bild på själva db-killern som inte passar. Den kommer inte passa så jag har lagt ner det här. Eftersom jag hållit på mecka med db-killern kommer den förmodligen inte gå att lämna tillbaka men det får jag leva med.

Jag ser ingen bild men jag har haft exakt samma problem. Om det är en strutformad killer med fläns i den bredare änden så ska den in i dämparens främre ände. Killerns smala ände ska peka bakåt och då ska grenröret klämma fast killern inne i dämparen.

Jag har ett par gpr ovals och det funkade inte alls. Vad jag har förstått så är de gprs vanligaste så jag ger inte mycket för det där med att killern ska passa det mesta.

Efter kontakt med Per på BoOves så har vi kommit fram till att det enda som passar är ett par nya killers som heter "dB killer Front" trots att de ska sitta i bakre änden. Per sa att det kommer att se ut lite som ett durkslag... Dessutom var de restadeså jag får vänta några veckor till innan jag kan testa dem.

Jag köpte min hoj med gpr-pipor på men fick inga killers trots att det står på gpr:s webb att alla modeller levereras med dem...hade besparat mig en del problem.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard