Montera cykeldator

gammal tråd men jag är ny här :)

jag använde en sigma sladdbunden till gammelkawan. i början var det ett jäkla strul, men sedan bytte jag till skärmad kabel (tunn mic-sladd), sen funkade det fint tills jag tappade bort magneten när jag bytte drivpaket...

cykeldator är grymt. den funktion jag gillar bäst är den automatiska tidtagningen, den mäter bara tiden hojen rullar. väldigt praktiskt när man försöker fila ned tiden på en bestämd sträcka och inte vill fummla med handskar och pilliga knappar. snitthastighet och automatisk loggning av max är jävligt kul också.

dock kan man klanta sig och glatt demonstrera de olika finesserna för farsan och råka blippa fram maxhastigheten som visar alldeles för mycket :D

om man ändå byter sladd kan man lika gärna sätta magneten på bakjulet, mycket smidigare att komma till där. jag brukar sätta magneten med lite lim på bakdrevet och dra ett buntband genom hålen på drevet (om man har perforerat drev) givaren klämmer man dit med spikband eller nåt som man sätter fast i kedjespännaren. kom ihåg att alla sätt är bra utom dom dåliga, och att utan cykeldator skulle jag aldrig kunna vara säker på att ha kört göteborg norrköping på 1.58 :D

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa