Montera bort 25kW stryp på 1997 ZX-6R ninja.

jjabba

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Ort
i sadeln
Hoj
Kawasaki
Hej
Jag ska hjälpa en polare att ta bort 25kW strypen på hans 1997 ZX6R.
Tyvärr har vi ingen aning om vad det är för kit som sitter i den då han köpte den strypt och inte fick några papper eller info om hur det var gjort.

Vad ska vi leta efter och hur vet vi om vi fått bort alla delar som har med strypen att göra? Vi har en Haynes manual som jag antar kan visa hur orginal ser ut om vi bara vet vart vi ska leta.

Jag hittade förljande bild på ett Kit för hojen i fråga. Men jag vet inte om man kan lita på att alla saker på bilden ingår i kittet för just denna hoj:

http://shop.motofreakz.de/Power-Red...erung-fuer-Kawasaki-ZX6R-auf-25-kw::7545.html

Tacksam för hjälp!
 

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Ort
Långsele
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Eftersom man kan göra strypningen själv och få det godkänt så blir det nog en gissning men kolla i regpapperet om det inte står hur den är strypt.

Vanligast är brickor som styper arean i insugskanalerna och/eller ett stopp som gör att man inte kan gasa fullt. Ev. är munstyckena i förgasarna bytta.

Brickorna borde sitta någonstans efter förgasarna så lossa dom och sök.
Med förgasarna lösa är det enkelt att dra gashandtaget i botten och kolla om spjällen öppnar fullt.
Lossa flottörhuset och kolla munstyckena.
Prova att lyfta trottlarna med fingret och kolla så det inte sitter något som hindrar dom att öppna fullt.


Bör gå betydligt bättre utan strypningar och känns den gå mjukt och följsamt på gasen borde allt vara borta, skadar nog inte att stoppa in nya tändstift och ta en titt på dom så dom inte är kritvita efter ett litet tag.
 

jjabba

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Ort
i sadeln
Hoj
Kawasaki
Kom äntligen till skott och lossade förgasarna. Då hittade jag dessa brickor. En bricka i varje insug. Så nu hoppas jag att det blir lite mer fart och fläkt :yoparty
IMG_20140524_203845.jpg
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top