montera "12óclock-bar" och ram runt motor

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
på en triumph speed triple...nån som har tips ? eller vet nån som har gjort detta på en S3`??

Tanken är att jag ska bygga om hojen, den ska vara "hyfsat" laglig, och ha en skrapbar i bak så jag kan tolva ordentligt och jag ska även montera nån form av ram runt motorn så när jag lägger omkull den så ska motorn fortfarande vara oskadd....nån som har lite heta tips?

nån som är smides-gubbe?

Du får bygga en själv. Det är inte så svårt. Fixa lite rör / stänger o börja svetsa ihop en skrapa. Montera den inte för långt bak bara, slim med baklyset (sålänge det är 90 grader).

Angående en s.k "cage"... lär inte heller finns till din hoj så det blir att bygga en egen. Bara o kopiera existerande designs... alltså två kraschpuckor sammanlänkade med en stång som förstärker.

Det är coolast att köra oskyddat! Ingen bur, inga puckar :yoparty

(ok jag är för lat för att fixa till min)

jag förstår att jag kan hempula, men jag är rädd att hojen inte håller om det inte görs ordentligt...jompas hoj gick sönder när han gjorde det, för att ramen inte höll, och även om trippeln har fackverksram så innebär inte det att den håller för vad som helst. Jag förstår oxo att bar:en måste vara lång och infäst på flera ställen för att hålla ihop schysst, är den för kort så håller det inte. Men jag känner mig alldeles för mycket som en lekare inom ämnet, och jag vill inte riskera en sprillans ny hoj på mitt kleti-pleti bygge....

Skulle hellre vilja att nån som "har koll" på läget byggde ihop nåt

RAVESMURF skrev:
jag förstår att jag kan hempula, men jag är rädd att hojen inte håller om det inte görs ordentligt...jompas hoj gick sönder när han gjorde det, för att ramen inte höll, och även om trippeln har fackverksram så innebär inte det att den håller för vad som helst. Jag förstår oxo att bar:en måste vara lång och infäst på flera ställen för att hålla ihop schysst, är den för kort så håller det inte. Men jag känner mig alldeles för mycket som en lekare inom ämnet, och jag vill inte riskera en sprillans ny hoj på mitt kleti-pleti bygge....

Skulle hellre vilja att nån som "har koll" på läget byggde ihop nåt
Du menar väl inte att det inte finns en enda potatis som inte är hemma på det området?

tyckte bara det va skönt med fler åsikter, jag har lagt ut det på 4 olika forum...grymt med mycket åsikter

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...