Monstertråden

Vilket Monster gillar du mest?


  • Antal röstningar
    0

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Vi Monster ägare behöver en tråd att disskutera om våra blänkande bestar!

Upp med bilder och lista på vad ni satt på för grejjer på eran!
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

S4Rs-1.jpg
 
Last edited:
S2R 1000. för jag tycker Monster ska vara luftkylda. Annars kickar ju S4RS bakdel såklart, men näe.
 
S4 Foggy är enligt mig den snyggaste
Det enda som är bytt är dom fula musse pigg backspeglarna
Allt kolfiber o helsystem satt på som orginal
 

Bifogat

  • photo6.jpg
    photo6.jpg
    76.8 KB · Visningar: 458
För att slippa göra en ny tråd väcker jag denna till liv igen.

För en person som precis håller på med A-kortet och inte kört mer än 80/125cc (Motocross) kan en Monster 600 eller 620 annses ha för lite kraft om man gillar att köra slingriga vägar och klarar sig utan motorväg?

Om man ska köpa en Monster ska man lägga lite extra pengar för att få en med insprut istället för förgasare?

Hoppas på att få lite liv i den här tråden så man kan få lite färsk läsning om Monster :)
 
För att slippa göra en ny tråd väcker jag denna till liv igen också :tummenupp

Jag behöver köpråd, funderar på att byta min ZX6r till en Monster och vill veta för och nackdelar.

Jag är bara 160 cm lång och har därför sänkt min egen, ska jag satsa på en 600 eller 900 ( om det är nån större skillnad )

Barnsjukdomar på dem? Jag har sökt på forumet men inte fått fram nått vettigt.

Är det något annat man bör tänka på?

Förresten är det någon som är sugen på att byta sin monster till en ZX6r :rolleyes:
 
Jag kan iaf rekommendera alla till att köpa ett helsystem 2-1, väger nästan ingenting och låter friskt.
 

Bifogat

  • Monster2.jpg
    Monster2.jpg
    56.4 KB · Visningar: 412


Jag är bara 160 cm lång och har därför sänkt min egen, ska jag satsa på en 600 eller 900 ( om det är nån större skillnad )

Vad du än gör ska du inte köpa 600...

Därmot anser jag att de flesta andra monstermodeller har sina fördelar sett till pris/hk/försäkring o.s.v.
Vad det gäller storleken så är det mig veterligen, ingen skillnad mellan 900 och 600 om du avser höjd för dig som är kort i rocken...

Mest handlar det om priset.. en äldre 900 eller 750 är ju billigare än nya 800 och 1000... 620 och 750 är lika effektmässigt så där kan försäkringspremien fälla avgörandet då en ett år äldre hoj ibland har väldigt mycket lägre försäkring eftersom många bolag skriver ner försäkringen var tredje, femte eller tionde år...
 
Vad du än gör ska du inte köpa 600...

Därmot anser jag att de flesta andra monstermodeller har sina fördelar sett till pris/hk/försäkring o.s.v.
Vad det gäller storleken så är det mig veterligen, ingen skillnad mellan 900 och 600 om du avser höjd för dig som är kort i rocken...

Mest handlar det om priset.. en äldre 900 eller 750 är ju billigare än nya 800 och 1000... 620 och 750 är lika effektmässigt så där kan försäkringspremien fälla avgörandet då en ett år äldre hoj ibland har väldigt mycket lägre försäkring eftersom många bolag skriver ner försäkringen var tredje, femte eller tionde år...

Jorå, vad gäller "de gamla" modellerna, så hade 600 & 750 lite mindre ram än 900 (och senare 800). Hur det är med de "nya" insprutade vet jag däremot inte...
 
Jorå, vad gäller "de gamla" modellerna, så hade 600 & 750 lite mindre ram än 900 (och senare 800). Hur det är med de "nya" insprutade vet jag däremot inte...

Där ser man. Man lär så länge man lever.. men skillnaden är knappt märkbar som jag upplevt det...

Oavsett är Monster väldigt bra hoj för oss mer jordnära.
 
Där ser man. Man lär så länge man lever.. men skillnaden är knappt märkbar som jag upplevt det...

Oavsett är Monster väldigt bra hoj för oss mer jordnära.

Där säger jag emot igen :)
Jag provkörde en 800 tidigare i sommar (när jag fortfarande körde monster 750). När jag satte mig på 800'n så var skilnaden knappt märkbar, men när jag kom tillbaka på min 750 så kändes den som en barncykel.

Men i vilket fall så är det en jäkla mysig hoj :tummenupp :pannkyss
 
Där säger jag emot igen :)
Jag provkörde en 800 tidigare i sommar (när jag fortfarande körde monster 750). När jag satte mig på 800'n så var skilnaden knappt märkbar, men när jag kom tillbaka på min 750 så kändes den som en barncykel.

Men i vilket fall så är det en jäkla mysig hoj :tummenupp :pannkyss

Jag har iofs inte testat de nyaste årsmodellerna utan baserade mitt påstående på äldre monster.. t.o.m -03 ungefär..

Men å andra sidan är ju det något som borde tilltala fröken som är två äpplen hög..
 
Bra tips allihopa och jag blir mer och mer sugen på att köpa en monster. Det verkar vara en mycket grym båge.

Förhoppningsvis hittar jag någon som vill byta.

*skrattar* Ja ungefär så hög och det är ett litet problem :D

Jag har iofs inte testat de nyaste årsmodellerna utan baserade mitt påstående på äldre monster.. t.o.m -03 ungefär..

Men å andra sidan är ju det något som borde tilltala fröken som är två äpplen hög..
 
Last edited:

*skrattar* Ja ungefär så hög och det är ett litet problem :D

..och när Stortryne nämner att 750 är väldigt låg i samma tråd som vi noterar att du är precis lagom hög för att nå upp ur stövlarna så är det ju ett märkligt sammanträffande att jag känner någon med en Monster 750 som är till salu.. :)
 

Bifogat

  • Bild 303_cpd.jpg
    Bild 303_cpd.jpg
    120 KB · Visningar: 374
..och när Stortryne nämner att 750 är väldigt låg i samma tråd som vi noterar att du är precis lagom hög för att nå upp ur stövlarna så är det ju ett märkligt sammanträffande att jag känner någon med en Monster 750 som är till salu.. :)

:tummenupp

Känns som att jag kommer få börja mecka Ducati nu istället för Kawa... När Jessica ser den där bågen så kommer hon bli helt galen. Lovar att hon inte har sett att du skrivit än + satt ut den där bilden för då hade hon redan skrivit till dig!

Hon har blivit helt besatt av Monster sedan i söndags när vi var i Linköping på Sporthojskursen. Hon hade inte insett att de är sååå grymma.

Skicka PM till henne med lite info så lovar jag att hon blir glad. :)
 
900 i e är kul tycker jag men S4an var roligare.
Till vintern så ska blåsen kapas med ca 10 cm, dom är för låååånga
och kamremskåporna ska bytas/lackas, den "färgen" är ful :gnissla
 

Bifogat

  • Liten.JPG
    Liten.JPG
    95.8 KB · Visningar: 378
Snyggast är 800 Senna Edition men eftersom jag inte kunde välja den så tog jag S2R 1000. Eftersom vattenkylaren är apful på monster så måste den vara luftkyld! Jag hoppas de fixar till den biten på ersättaren.
 
speglar-9.jpg

Rizoma Dynamic speglar
miniregga-10.jpg

Remus slip-on, Ducati Performance kortare bakskärm i kolfiber och mindre regskylt

Rolig hoj som jag trivs mycket bra med.
 
Jorå, vad gäller "de gamla" modellerna, så hade 600 & 750 lite mindre ram än 900 (och senare 800). Hur det är med de "nya" insprutade vet jag däremot inte...

Det där stämmer inte riktigt, precis samma ram på de gamla modellerna, skiljer inget mellan 600/750/900.
Däremot skiljer det lite på sving, gaffel, försprång etc.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top