Fotrally skrev:
1953695 Dessa bröder!
Jaha så det är som har fått byggt den medans du pekat å styrt lr?
Hur har löst det med bromsarna? orginal lr?
Lite så är det... det är bror som har byggt i princip allt, jag och vi andra bröder som har varit mentalt väldigt involverade bor desvärre 7-15 mil från garaget, vi har varit där så mycket våra respektive

har tillåtit.
Japp orginalbromsar

, men bromscylindern har renoverats, det var skivbromsar runtom orginal, ett bromsbelägg lossnade från en bromsback

, men det är nu åtgärdat.
Vi märkte, nu när vi brassade lite, att framvagnen var lite för glapp för att man ska känna sig lugn i högre hastigheter, en uniball som håller i höger framspindel ska bytas. Sen har bror min fixat en shims till hjullagret på samma hjul.
Växellänkaget är nu just ett riktigt länkage som blev snuskigt smut, (tidigare båtgasvajer som kändes lite för mjuk).
Under provkörningarna i vintras hördes ett suspekt illavarskande oljud från växellåda/kedja/drev, vi hade farhågor att det var något tjall med växellådan men det visade sig vara kedjan och bakdrevet som orsakade ett skummt smattrande när man inte belastade bakaxeln, detta ljud försvann helt efter att vi öste på lite på asfalt

schnyggade tydligen till bakdrevet (som har ohärdade tänder)
I övrigt så är karten helt perfekt, stört myckte ös och väldigt låg vikt
Släpper utan problem på 1.an-4:an med mig ombord (en lönfet galning på 0,1 ton) släpper förmodligen på 5:an och 6:an oxå men det var inte läge att testa på den lilla gata vi testade på
Blir nog lite åka av i helgen igen! hoppas jag