Monsterkart med 155hp R1:a motor

blyfoten

Blyfoten
Gick med
23 Dec 2005
Hoj
YZF-R1 -99
Monsterkart med 155hp R1:a motor, (ny filmsnutt)

Jag och mina bröder pular på en vansinnig mördarmaskin, en gokart med Yamaha R1:a motor..

Planen är att brassa lite på någon fin sjö nu i vinter, ska fixa några mysiga isringar och den mörsa lite is :yoparty

Vi har en "fungerande" kart nu, kvar att fixa är växelstag, gasvajer, bromsrör och lite anna småfix.

Har lagt upp lite bilder på min server här hemma

www.monsterkart.tk

:hihi :hihi http://hem.bredband.net/b300850/myspys.wmv :hihi :hihi

:4skrika

Last edited:
blyfoten skrev:
Jag och mina bröder pular på en vansinnig mördarmaskin, en gokart med Yamaha R1:a motor..

Planen är att brassa lite på någon fin sjö nu i vinter, ska fixa några mysiga isringar och den mörsa lite is :yoparty

Vi har en "fungerande" kart nu, kvar att fixa är växelstag, gasvajer, bromsrör och lite anna småfix.

http://foffa.myftp.org/gallery2

main.php

Hur var det nu..? Våga vara värst! :yoparty

verkar najs.. har lite problem å kolla bilderna bara.. kanske e att många kollar samtidigt som göratt de inte går så fort
:tummenupp

Min server är kass.. ska lägga upp grejjorna på någon vassare dator.

Vi har lite filmer också, lägger upp dem vid tillfälle.

Siktar på en jungfrufärd de närmsta helgerna! :hihi

Ha det gött, nu drar jag till jobbet!

blyfoten skrev:

main.php

Done that...

Inte jag personligen o inte en gokart direkt... men en crosskart me r1 motor byggs i skrivande stund... Började med en V- 650 motor o den blev totalt livsfarlig så jag undrar hur den nya med R1 motor kommer gå... :gnissla ska provköra den samma helg som mässan då den finns i GTB... :yoparty

Koolt.. har du några bilder på bygget? Vore kul att kika hur andra gjort!

Liten lägesrapport!

Isringar finns klara (rätt osannolikt... slängde ur mig en fråga på DC++ om någon hade rör i 270mm dimensionen liggandes, på samma hub satt en rörsvestare från torshälla som nu har fixat ringar Hehe =)

Massa nya bilder tagna men ej upplagda. Angående filmen jag nämde tidigare så har kameran fått nåt skumt error (Press reset button to re-operate camera) problemet är att det inte finns någon reset button ?!? Inte ens ett litet hål at peta i =/

Nu ligger bilderna på en annan, mycket snabbare server.

Den ser ut att bli rätt baktung :tungan
Lycka till....ser fram emot en film! :)

blyfoten skrev:
Koolt.. har du några bilder på bygget? Vore kul att kika hur andra gjort!

Liten lägesrapport!

Isringar finns klara (rätt osannolikt... slängde ur mig en fråga på DC++ om någon hade rör i 270mm dimensionen liggandes, på samma hub satt en rörsvestare från torshälla som nu har fixat ringar Hehe =)

Massa nya bilder tagna men ej upplagda. Angående filmen jag nämde tidigare så har kameran fått nåt skumt error (Press reset button to re-operate camera) problemet är att det inte finns någon reset button ?!? Inte ens ett litet hål at peta i =/

Nu ligger bilderna på en annan, mycket snabbare server.
Fick samma problem med min kamera, så vi åkte tillbaka med den till Thorn (vi hyrde den). Dom sa att det var för dyrt att fixa problemet, som vi fick en ny.

HanneZ skrev:
Sweeet. Men kröken ser inte så fin ut?

Smällar man får ta.. :D

Vi köpte hela hojen för en struntsumma, och hade tur att motorn fungarade. Den var med om en ganska otäck avåkning, 130kmh in i ett kraftigt staket. Vi har enbart köpt ett startrelä och svänghjulskåpa. Nu är det bara nedre bakre motorfäste som är sprucket :) .

Jag tror vi bara kommer göra en fuling, svetsa på en svetsråd och värma upp och rycka ut bucklan, förhoppningsvis har vi tillräckligt med effekt även om den inte är helt perfa :tummenupp :banana

Aee skrev:
Fick samma problem med min kamera, så vi åkte tillbaka med den till Thorn (vi hyrde den). Dom sa att det var för dyrt att fixa problemet, som vi fick en ny.

Bra idé om man hade kvar kvittot :huvet

Såg till min fasa att burken hemma hade krashat nu i kväll, otillräckliga systemresrser för att utföra åtgärden, fint .. nu är servern uppe igen hursomhelst

Gokväll

som vissa skrivit, den ser lite baltung ut :lol
Men kommer den inte bli lite "orolig" att köra när ni förlängt den så pass mycket? Inte så lättsvängd kanske så ni får leva på bredsladdarna :tummenupp

Filmsnutt

Halloj igen .. Ni kanske undrar vad som hände med detta lilla projekt...

Min dator pajjade 2 hårddiskar rasade och känns inte igen av bios efter massiv belastning under 2 dagar.

Karten är nu "klar" dvs allt fungerar, nu ska den bara plockas ner för att lackas. Men det vore kul att ösa lite med den innan dess.

Vi letar någon bra och torr asfalt vi kan köra på, i Mariefred/Södertälje-trakten. Där vi har karten nu är det bara snö överallt och vi vill inte ut och brasa på någon slasksaltig väg med en helt olackad och ren kart. =)

Bröderna har lekt med den ute på ren snö (inte så bra fäste dock med slicks) och jag har lagt upp en liten filmsnutt:

:banana http://hem.bredband.net/b300850/Monsterkart_6.wmv :banana

Återkommer med mer framöver... maila mig gärna på blyfoten(a)gmail.com om ni vet något bra ställe att maxa den på =) :yoparty

/Christer

Sådant projekt hade jag troligen börjat med också....om det inte vore för att min "schysta" bror bytte bort min gokartram mot ett jävla husvagnsbord!! :mad:

Det som nu saknas är kylaren till r1:a motorn, tändboxen och ramen! :tummenupp :rolleyes:

Förlåter honom aldrig för det.... :brinnerup

Fotrally skrev:
Sådant projekt hade jag troligen börjat med också....om det inte vore för att min "schysta" bror bytte bort min gokartram mot ett jävla husvagnsbord!! :mad:

Det som nu saknas är kylaren till r1:a motorn, tändboxen och ramen! :tummenupp :rolleyes:

Förlåter honom aldrig för det.... :brinnerup

Heh min bror gick och sålde vårat förra gokartbygge (med en 125:a motor) för 1500:-. (fullt fungerande) :3freak .. då blav man oxå lite halvlack :mad:

Men nu har han sonat för sina synder som du ser :hihi

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...