Monstercross!

• Thread starter Thread starter Teo
  • Start date Start date
En gubbe på ngn stor hojfirma i mellansverige körde flera varv med en 300 kilos HD sportster med "cross-stuk" på Gotland Grand National.

Han vara bara lite trött efteråt, jag svär.

Hörde det också. Men det är lite fjompigt att inte köra stelben i så fall och löpa linan ut eller hut?

En gubbe på ngn stor hojfirma i mellansverige körde flera varv med en 300 kilos HD sportster med "cross-stuk" på Gotland Grand National.

Han vara bara lite trött efteråt, jag svär.

Det är ju sånt där man önskar att man kunde få läsa om i sk MC-tidningar. Inte en massa könlösa fotomodeller som står och åmar sig i nytt ställ i ngt inköpt hojtest av nästa års plasthojar.

Last edited:
Det är ju sånt där man önskar att man kunde få läsa om i sk MC-tidningar. Inte en massa könslösa fotomodeller som står och åmar sig i nytt ställ i ngt inköpt hojtest av nästa års plasthojar.

Men du läser väl MCM? Det är den enda jag läser. Fick en prenumeration på bike, men det gick varken att rulla eller torka sig med det blanka pappret.

Men du läser väl MCM? Det är den enda jag läser. Fick en prenumeration på bike, men det gick varken att rulla eller torka sig med det blanka pappret.

Det hedrar dig! Jag visste inte att du var intresserad av hojbyggeri! :tummenupp

Jag googlade faktiskt lite på "Gotland Grand National Sportster" och fann att MCM skrev om en sådan händelse i ett nr 1995. Det kanske var det gången?

Gahh! Gör aldrig så igen!

Ser ut som en korsning mellan en Xt500, monster och en XR600. Tung, slö och opraktisk.

Det hedrar dig! Jag visste inte att du var intresserad av hojbyggeri! :tummenupp

Jag googlade faktiskt lite på "Gotland Grand National Sportster" och fann att MCM skrev om en sådan händelse i ett nr 1995. Det kanske var det gången?

Låg bredvid han en bra sträcka bara för att se vad i helvete han körde. Men det gick ju framåt. Tror det var 2002 eller 2003 jag såg han, vet att han åkt fler år, stod omnämnd i en gammal BIKE om jag inte minns fel. Lite som militärhojarna (6 varv med bra tid på en gjutjärnshög med 17hk, det är manligt).

Last edited:

Var det så länge sedan:rodnar

Blir man så nu alltså....fan fan fan fan

Jag gillar ju hojbyggeri mer än att köra. Alltså gillar tillomed att läsa om hojbyggeri. Sen är det en skön stämmning i blaskan. Vet dock inte vad jag fick för utbyte av den som femtonåring, och alla skulle ha en sporthoj.. Läste den ändå.

Minns ju din gamla gröna hoj från slutet av åttiotalet.

Jag gillar ju hojbyggeri mer än att köra. Alltså gillar tillomed att läsa om hojbyggeri. Sen är det en skön stämmning i blaskan. Vet dock inte vad jag fick för utbyte av den som femtonåring, och alla skulle ha en sporthoj.. Läste den ändå.

läser numera bara mcm + classic bike bla pga grymma bilder :)

Låg bredvid han en bra sträcka bara för att se vad i helvete han körde. Men det gick ju framåt. Tror det var 2002 eller 2003 jag såg han, vet att han åkt fler år, stod omnämnd i en gammal BIKE om jag inte minns fel. Lite som militärhojarna (6 varv med bra tid på en gjutjärnshög med 17hk, det är manligt).

Ok! Vad sur jag blir att jag missade den friskusen, hade varit kul att se :hihi

Det var som hyndan, du är så jeffla gammal att du minns reportaget om min gröna! Jag trodde att du var en av alla dessa unga arga män här :hihi

Ja jag gillar MCM, kan sakna lite av LillAnders tidigare inflytande. Men jag tycker att MCM håller stilen. Det är ju inte så lätt att hitta nya intressanta byggen i ett så litet land som Sverige, så jag kan inte riktigt hålla med om kritiken från vissa att det är samma krets av personer som ofta återkommer med nya byggen i MCM:s reportage. Det finns ju inte så många duktiga byggare i Sverige.

/J

det kommer att vara ett under om man kan få fjädringen att hålla. den där motorn fanns ju för fan ner dinosaurierna vandrade på våran jord och har en torrvikt på 400 kilo.

14 liter ( rättar du mig, rättar jag dig:mad: )

:)

Vad skulle ge med sig då menar då? Fackverksramen? Som har sitt ursprung från 888. Som är en Superbike från början av nittiotalet? Som är en riktig roadracer? Är det den som skulle böja sig menar du?

Varför skulle en roadracingram vara anpassad för att landa efter en 20 meters flygtur?

Hehe........ kul när man läser här och lätt ser skillnaden på knuttar och kn(pl)uttar :D

Jaja, alla skall väl den vägen vandra eller vad det nu heter :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...