Tjenare!
Har lite frågor ang. en Ducati Monster S4 916 2001 jag precis köpt!
Försökte nämligen träna lite inbromsningar inför uppkörningen nästa vecka på onsdag.
Det första är att när jag bromsade ner den hårt från ca 50 så kastade den ut oljeblandad bränsle på marken under sig från ett svart gummirör som pekar rakt ner strax bakom, och innanför fotpedalen ungefär. Hade iofs toppfyllt den vid en tankning några mil innan , kan det varit det ?
En annan fråga är att på säkerhetskontrollen på uppkörningen ska man ju testa så att MC:n stänger av sig när man sopar ner stödet, Det gör inte min kära Ducati , ska den ha den funktionen?
Den tredje grejjen är att bränslelampan ständigt lyser på den, hur bär jag mig åt för att åtgärda detta, och om det inte är möjligt när förra ägaren sa att det var ett vanligt fel, Hur många mil tar den sig på en tank drygt?
Sen bråkar varvräknaren också, den vill inte vara med under typ 30....
Tack på förhand och hoppas ni orkar läsa och hjälpa mig!
Mvh Jenson
Har lite frågor ang. en Ducati Monster S4 916 2001 jag precis köpt!
Försökte nämligen träna lite inbromsningar inför uppkörningen nästa vecka på onsdag.
Det första är att när jag bromsade ner den hårt från ca 50 så kastade den ut oljeblandad bränsle på marken under sig från ett svart gummirör som pekar rakt ner strax bakom, och innanför fotpedalen ungefär. Hade iofs toppfyllt den vid en tankning några mil innan , kan det varit det ?
En annan fråga är att på säkerhetskontrollen på uppkörningen ska man ju testa så att MC:n stänger av sig när man sopar ner stödet, Det gör inte min kära Ducati , ska den ha den funktionen?
Den tredje grejjen är att bränslelampan ständigt lyser på den, hur bär jag mig åt för att åtgärda detta, och om det inte är möjligt när förra ägaren sa att det var ett vanligt fel, Hur många mil tar den sig på en tank drygt?
Sen bråkar varvräknaren också, den vill inte vara med under typ 30....
Tack på förhand och hoppas ni orkar läsa och hjälpa mig!
Mvh Jenson