Monster problem

Shitbreak

ihopskruvad...
Gick med
18 May 2003
Hoj
Metrakit Räser. TILLSALU
En polare har en Monster 620ie-02, den fick för sig att börja läcka soppa härmdagen. Det rann ur en dräneringsslang som slutar vid svingens infästning ungefär.

Nån som har varit med om detta??

På min SSIE så är det en slang som leder ut soppa ifrån kanten vid påfyllningen....
Det är det enda jag kan tänka mig eftersom det är en Ducce med insprutning!

Lycka till!

Shitbreak skrev:
En polare har en Monster 620ie-02, den fick för sig att börja läcka soppa härmdagen. Det rann ur en dräneringsslang som slutar vid svingens infästning ungefär.

Nån som har varit med om detta??

Läckage kom vid hårda inbromsningar (tränade serpentin körning), men så ska de väl inte vara?? 10m bensin spill vid varje rödljus??

Kolla med honom/henne om han har fyllt ovanför den svarta plast grejen som sitter nere i tanken (det gör det iallafall på min) det är nämligen ajabaja!! Max till kanten på plast grunkan!

Shitbreak skrev:
Läckage kom vid hårda inbromsningar (tränade serpentin körning), men så ska de väl inte vara?? 10m bensin spill vid varje rödljus??

Dom blir jävligt varma eftersom de inte är vätskekylda.... Dessutom så saknar väll 620 oljekylare om jag minns rätt... Hur gick det med soppa bekymret då?

Shitbreak skrev:
En sak till var det, tempen gick upp till ca 110grader vid 110km/h, borde den gå upp så högt??

Min gör likadant men bara om jag fyller tanken för mycket, så ända sättet jag kan tänka mig att det händer är kanske att tanken är överfull eller att han gör höga stoppies :D

Men tempen har aldrig gått upp så högt vid körning innan, brukar ligga på 95grader ungefär. Nu är det ju inte så varmt heller.

Det är inte onormalt. Körde ni i stan innan, eller väldigt sakta?
Om man kör istan eller sakta blir den hetare pga av att det inte blir lika bra luftgenomströmmning i kylaren. Låg på mellan 105-115 idag, fast körde rätt friskt :yoparty

:D

Det där med tempen är inget att bry sig om utan kolla bara att det är rätt nivå på oljan och åk (fortare)!

kolla så inte dräneringslangen har lossnat o ligger löst i tanken....
glömde sätta tebax den på min gamla ss o den duschade ut en
hel del soppa innan jag kom på vad som va fel.

heretique skrev:
kolla så inte dräneringslangen har lossnat o ligger löst i tanken....
glömde sätta tebax den på min gamla ss o den duschade ut en
hel del soppa innan jag kom på vad som va fel.

Hey! Vad jobbigt! :tummenupp

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...