Ang backspeglar
Kanske är det dags att någon av oss som här kallas för ”vissa” förklarar vad som denna diskussion egentligen handlade om?? Vissa är ” El macko, Bunde, Fajfor, Dio”.
Om någon kan ge ett bra argument till varför backspeglar inte är bra så är jag den först som kan ändra mening. Kan förstå att man inte har det på en roadracingbana o på en crossbana ör där har du koncentrationen på att komma i mål först o dom bakom är helt ointressanta,
Men om man kör på allmän väg? O då även våra små Gazz så är det väl så mycket enklare att då o då slå ett öga i backspegeln för att kolla så den bakom är med?? För hur ofta vrider ni på huvudet för att se så bakomvarande är med?? På Vilse träffen klargjordes det att det var den framför som hade ansvar för den som var bakom. Vad händer om om bakomvarande kör av??Med backspeglar kan man se det ganska omg att en cykel är borta o man kan vända o hjälpa personen i fråga omg..När vrider man huvudet?? Jo när vi stannar till o ändrar riktning,, Vilket kan vara ett antal km längre fram.. Sen var det ingen diskussion om ”att någon kommer at köra ihjäl någon ”utan det handlade om åsikter.. O som jag ser det är det väl upp till var o en o ha olika åsikter?? O kunna diskutera detta .Sen argumentet ”att det är inte min cykel” håller inte..Det är upp till den som framför fordonet att se till att det är trafiksäkert,, Oavsett däck,speglar,blinkers,belysning..Sen kan man ju undra varför det är lag på att alla fordon i trafiken ska ha backspeglar??? Den diskussion vi hade togs väldigt personligt o det var det absolut inte. .För jag kan med gott samvete säga att swish är djävligt duktig på att köra hoj o jag kör gärna bakom henne för jag vet att jag kan lita på våra olika tecken vid fara. Så ni som vill o tycker det är bättre att köra utan speglar (av olika anledningar) fortsätt med det. I don´t give a fuck!!
Jag har mina kvar på cykeln för jag kör inte bara gazz utan även i vanliga trafiken o då är det så mycket bättre o enklare att hålla koll bakåt. Men detta är bara min mening en mening som man får lov att ha…
’Hoppas på en fin dag med ett trevligt gazz,, o har ni några frågor så ställ dom gärna till mig.. Jag tål kritik o tål att att höras andras meningar. Men låt mig höra det o inte få det bakom min rygg…
Mvh.Fajfor