monster-madness-super-gazz lördag 25/4

Status
Ej öppen för fler svar.
"Vissa" anser att jag kommer orsaka olyckor, helt plötsligt, för att jag inte har backspeglar.
Har inte bestämt mig än om jag ska köra eller ej. Blir nog en runda på egen hand, så jag inte råkar döda någon. Det vore ju förargligt.

Muhahahahahaha .... så jävla löjligt.
Jag har kört utan backspeglar mera än hälften av mina mil på MC.
Jag har vid detta laget passerat över 36000mil.
Just nu har jag faktiskt backspeglar men det är mest för jag måste då mina blinkers sitter i dem.
Jag tycker det är både smidigare och bättre att köra utan.
Man kan koncentrera sig på allt som händer framför en bättre utan att störas av en spegel bakåt.
Det är hur lätt som helst att vända sig om och kolla bakåt och jag gör fortfarande detta av ren rutin fastän jag har backspeglar nu.

Att man skulle vara en trafikfara utan speglar är ju en stor lögn då ALLA vet att det är bakomvarande förare som ska ta hänsyn frammåt.

Varför har ingen gnällt på mig när jag lett grupper i flera år utan backspeglar?

Swish, jag tycker du bestämmer helt själv och de som gnällt kan gärna PMa mig och lägga fram deras argument varför det skulle vara trafikfarligare.

Om man nu ska gnälla på detta så är väl miniblinkers och ombyggdabakljusen nästa sak man kan ta upp i trafiksäkerhetssynpunkt .... och varför då inte oxå mönsterdjup.

Just nu har jag faktiskt backspeglar men det är mest för jag måste då mina blinkers sitter i dem.
Man kan koncentrera sig på allt som händer framför en bättre utan att störas av en spegel bakåt.
Det är hur lätt som helst att vända sig om och kolla bakåt och jag gör fortfarande detta av ren rutin fastän jag har backspeglar nu.

Att man skulle vara en trafikfara utan speglar är ju en stor lögn då ALLA vet att det är bakomvarande förare som ska ta hänsyn frammåt.

Varför har ingen gnällt på mig när jag lett grupper i flera år utan backspeglar?

Swish, jag tycker du bestämmer helt själv och de som gnällt kan gärna PMa mig och lägga fram deras argument varför det skulle vara trafikfarligare.

Om man nu ska gnälla på detta så är väl miniblinkers och ombyggdabakljusen nästa sak man kan ta upp i trafiksäkerhetssynpunkt .... och varför då inte oxå mönsterdjup.

:klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar

Klart du ska komma ! Jaaa stor risk med olyckor pga backspeglarna ....:huvet

nån kanske menar att du perhaps tappar speglarna o nån stackare får in ena spegeln mellan drev o kedja eller kanske rent ut får den andre i ögat el nåt:glömdet

:tummenupp

nån kanske menar att du perhaps tappar speglarna o nån stackare får in ena spegeln mellan drev o kedja eller kanske rent ut får den andre i ögat el nåt:glömdet

Ja precis usch så ruskigt :P

1. Rebecca
2.
3. Nilssson_
4. Izor
5. Anteros
6. WickeD
7. Android
8. JesperN kommer såklart för du har så fin hoj
9. "OFFE" the beeäääst

Avfärd macken i Harlösa 12.30 samling 15-30 min innan
Avfärd Statoil Staffanstorp till Harlösa 11.45 samling 15-30 min innan.

Vi-som-gillar-att-köra-utan-backspeglar-gazzet

1. Rebecca
2. Swish
3. Nilssson_
4. Izor
5. Anteros
6. WickeD
7. Android
9. "OFFE" the beeäääst
10.
11.

Ang backspeglar
Kanske är det dags att någon av oss som här kallas för ”vissa” förklarar vad som denna diskussion egentligen handlade om?? Vissa är ” El macko, Bunde, Fajfor, Dio”.
Om någon kan ge ett bra argument till varför backspeglar inte är bra så är jag den först som kan ändra mening. Kan förstå att man inte har det på en roadracingbana o på en crossbana ör där har du koncentrationen på att komma i mål först o dom bakom är helt ointressanta,
Men om man kör på allmän väg? O då även våra små Gazz så är det väl så mycket enklare att då o då slå ett öga i backspegeln för att kolla så den bakom är med?? För hur ofta vrider ni på huvudet för att se så bakomvarande är med?? På Vilse träffen klargjordes det att det var den framför som hade ansvar för den som var bakom. Vad händer om om bakomvarande kör av??Med backspeglar kan man se det ganska omg att en cykel är borta o man kan vända o hjälpa personen i fråga omg..När vrider man huvudet?? Jo när vi stannar till o ändrar riktning,, Vilket kan vara ett antal km längre fram.. Sen var det ingen diskussion om ”att någon kommer at köra ihjäl någon ”utan det handlade om åsikter.. O som jag ser det är det väl upp till var o en o ha olika åsikter?? O kunna diskutera detta .Sen argumentet ”att det är inte min cykel” håller inte..Det är upp till den som framför fordonet att se till att det är trafiksäkert,, Oavsett däck,speglar,blinkers,belysning..Sen kan man ju undra varför det är lag på att alla fordon i trafiken ska ha backspeglar??? Den diskussion vi hade togs väldigt personligt o det var det absolut inte. .För jag kan med gott samvete säga att swish är djävligt duktig på att köra hoj o jag kör gärna bakom henne för jag vet att jag kan lita på våra olika tecken vid fara. Så ni som vill o tycker det är bättre att köra utan speglar (av olika anledningar) fortsätt med det. I don´t give a fuck!!
Jag har mina kvar på cykeln för jag kör inte bara gazz utan även i vanliga trafiken o då är det så mycket bättre o enklare att hålla koll bakåt. Men detta är bara min mening en mening som man får lov att ha…
’Hoppas på en fin dag med ett trevligt gazz,, o har ni några frågor så ställ dom gärna till mig.. Jag tål kritik o tål att att höras andras meningar. Men låt mig höra det o inte få det bakom min rygg…
Mvh.Fajfor

Håller med dig där, körde utan backspeglar förra säsongen o tyckte inte jag utgjorde nån större fara för det, jag hade bättre uppsikt efter jag vände mig om. Då missar man inte den döda vinkeln.
Sen kan det vara till en nackdel om man ligger i 200+ eftersom det blir svårt att vända sig om, men de hastigheterna är redan svåra för en kåplös som mig :tummenupp

Jag tycker det är värre med folk som har megasmå blinker som man inte ser och som dessutom inte då kompliterar med armen för att visa att de ska svänga. Ibland är det helt omöjligt att se att framförvarande ska svänga eftersom det har typ 1 diod till blinkers och då kan det bli farligt nära en rövkrock... och jag svingar inte åt det hållet, iallafall inte med killar :rofl :rofl

Såg att mitt namn hamna på listan men är tveksam till att jag hinner, gör ett försök iaf. Men jag har fortfarande lika fin hoj som MrK. :yoparty

En diskussion som spårat ur, det har väl aldrig hänt förr :hihi

Skit nu i det så vi kan ha lite kul på vägarna istället!!

Vi vill köra bottenfaolit gazz idag :yoparty

1. Rebecca
2. Swish
3. Nilssson_
4. Izor
5. Anteros
6. WickeD
7. Android
9. "OFFE" the beeäääst
10. Sulis
11. Bunde
12. Fajfor

Jag är övertygad om att en Swish utan speglar är bättre än vissa grabbar med ;) Låtom oss njuta av solen och ha en trevlig runda tillsammans, i sann systerskapsanda.

Jag har aldrig sagt att det är bättre utan backspeglar. Jag tycker också det är smidigt att ha en spegel att glo i ibland, men att det är en trafikfara utan speglar vill jag inte hålla med om. Det var ju det ni satt och sa hela tiden, att jag var en trafikfara. Och det gjorde mig arg, för jag vet att jag kan köra. Även om där inte är några speglar. Som Sajklan sa så är miniblinkers som inte syns alls bra mycket värre än avsaknaden av backspeglar. Eller slicks. Hur lagligt är det, om man nu ska börja snacka om lagen, som ni gjorde?

Diskussionen börjar helt klart spåra ur.
Båda sidor har starka argument för sin sak.

På tal om lagar så är det faktiskt så att alla lagar inte är fulländade.

Givetvis syns t.ex orginalblinkers bättre än tonade miniblinkers, även om dessa skulle vara e-märkta och fullt besiktningsgodkända.

Diskussionen börjar helt klart spåra ur.
Båda sidor har starka argument för sin sak.

På tal om lagar så är det faktiskt så att alla lagar inte är fulländade.

Givetvis syns t.ex orginalblinkers bättre än tonade miniblinkers, även om dessa skulle vara e-märkta och fullt besiktningsgodkända.

Dessutom så är här väl ingen som någonsin brytt sig om trafiklagarna? :va

Edit: Bryr sig gör man väl, men tar det inte så härt iaf :hihi

Jag tänkte bara säga att jag tycker:
Precis som jag sade igår att:
Det är ju inte fel om man kan sitta och DISKUTERA saker i verkliga livet!!!
Sen om man inte har argument eller inte fixar att diskutera saker i verkliga livet så tycker jag att man skall vara tyst,eller skita i att diskutera.Inte Bli sur som fan för att någon annan tycker på ett annat vis.Bli sur och köra hem och skriva i en tråd som handlar om en körning dagen efter kan jag tycka är lågt som fan,sen dessutom inte skriva namnet på dem som varit med utan bara "vissa"+
Att det som står där är rena lögner är ju att hålla det på en nivå som är låg som fan!!!!Jag eller någon annan har inte sagt att du kör sämre än någon annan swich eller att du skulle "döda någon"har det ju aldrig varit tal om.
Om du vill diskutera detta mer så tycker jag att du kan ta det i verkliga livet
med dem som är berörda,inte skriva i en samkörningstråd till dagen efter!!fixar du inte det så är jag tacksam om du inte sitter och skriver massa skit i trådarna!!!Tack på förhand!!
Sen till er andra som inte lyssnade på diskutionen live ni skall kanske tänka på vad ni skriver.
Tex Du mr k villket ess du är du som har kört så pass många mil och är så jätteduktig på att köra och som var med i diskutionen igår.
Du vet ju precis vad alla sa och det har du ju gjort ett inlägg om!!!
Vill du mig någonting så är du välkommen att ringa eller komma hit och snacka med mig.
Jag kommer inte att diskutera denna fråga något mer varken i denna tråden eller i någon annan tråd!!
Är det någon annan som vill diskutera detta ämne är ni välkomna att diskutera det live!!!
Tack på förhand

• Gilla
Reaktioner: Loy
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...