Monster lr KTM SD första hoj

Har Duccar, Aprillias och liknande literhojar också ryckig insprutning?

Kan kommentera min Ducce iaf, den är skit på låga varv. Tror mer det är motorkonfigurationen som ställer till det, än själva insprutningen.

En Twin går väl aldrig silkeslent inte de jag haft ialf tror det hör till naturen ..

Triumph speed tripplen e rätt nice synd bara att den väger 20kg+ mer än Sd och Monstern 1100 och har en mjuk/klen framgaffel och ett sämre chassie .
dock så är motorn rätt trevlig .

Honda 1000r med enkel-svingen e rätt lik Trimphen fast snyggare om man gillar den typen av hoj ;)

Bandagar + Korta aktiva turer med mkt bus = Superduken

Tror inte monstern är så bra att köra upp med. Ryckig på låga varvtal.

Hade en 696a förra säsongen och det är bara att byta framdrev till ett som är en kugg mindre så slipper man det mesta av ryckigheten. Att den också blir lite piggare iom detta gör ju inget.

Annars är det en väldigt trevlig och smidig hoj som dög gott åt mig trots att jag kört hojar med 50 häst extra i 15 år. Enda anledningen att jag bytte vara att de fysiska måtten inte räckte till riktigt.

Måste erkänna att jag blev kär i monstern så fort jag såg den, hjärtat säger monster men hjärnan vill Superduken. Men jag kommer nog köpa sd'en ändå efter allt man läst.
Min polare gick ner till 74k så på tis blir det nog affär. Varför jag väljer sd'en är dels för priset och sen är den nästan som ny, har bara rullat 150mil samt att garantin gäller till nästa år. Jag kommer definitivt att provköra monstern sen när jag får kortet och hoppas att jag inte kommer ångra mig.

Alla hojar som diskuterats är ju riktigt bra så det lär inte gå fel, men jag skulle i ditt läge ta Duken utan att blinka.

Den där kan du köra knallhårt och länge innan du blir så pass bra att den inte räcker till.

Tänkte provkört en superduke under motorcykelns dag, men nån annan hade tagit den så tog en 990smr tror jag den hette? istället, är väl samma maskin? va iaf ren dynga, sån skitmotor. Jämfört med min gamla TL från 97.

Tycker ju en 14år nyare maskin borde vara bättre, men rent usla lågvarvsegenskaper, ryckig gång vid på/avslag, dock hade den fint mellanregister och där gick den gött, men när man varva ut den och klamrar sig fast för nu jävlar kommer snart effekten så!!! nääää. hände inte ett skit :(

stor besvikelse för mig iaf, och då jämför jag som sagt med 14år gammelhoj

edit: för att förtydiga lite, köp en 14år gammal suzuki twin, flytta varvstoppet från 11500rpm till 8500, och försämra de redan dåliga lågvarvsegenskaperna lite ytterligare så bham får du en ktm 990 motor :tummenupp

Jag har kört TLS, och är nu inne på min 5e säsong SuperDuke, och hade innan dess en 950SM (också LC8).

Kort sagt:

Du snackar skit. LC8an är helt underbar på alla sätt, ryckig på lågvarv - möjligt innan ommappning vilket i stort sett är obligatoriskt och görs om inte bytta mullerburkar i lättare tappning vid 100-milaservice.

Och vad fan ska du på lågvarv & göra? LC8or ska köras, inte försöka impa på 14-åringar vid sibylla.

Vidare är problemet egentligen en programfråga som KTM misslyckats med. 950n med förgasare var mjuk som sammet, men inte lika exakt som insprutningen. Andra mappar gör susen för ryckigheten.

Jag har kört TLS, och är nu inne på min 5e säsong SuperDuke, och hade innan dess en 950SM (också LC8).

Kort sagt:

Du snackar skit. LC8an är helt underbar på alla sätt, ryckig på lågvarv - möjligt innan ommappning vilket i stort sett är obligatoriskt och görs om inte bytta mullerburkar i lättare tappning vid 100-milaservice.

Och vad fan ska du på lågvarv & göra? LC8or ska köras, inte försöka impa på 14-åringar vid sibylla.

Vidare är problemet egentligen en programfråga som KTM misslyckats med. 950n med förgasare var mjuk som sammet, men inte lika exakt som insprutningen. Andra mappar gör susen för ryckigheten.

Vet inte riktigt hur jag ska tolka ditt inlägg, först säger du att jag snackar skit men sen håller du med mig och försvarar allt med att det går att fixa si och så. Så på vilka sätt är LC8an (om den nu heter så?) så mycket bättre än alla andra litertwins från suzuki, honda, ducati och rotax tex då? lägre effekt och sämre lågvarvsegenskaper är bra hur?

Gillar själv KTM men man kan ju inte vara så märkestrogen att man helt blundarför att de gjort en skitmotor :P (i standardutförande såklart, annars är ju alla motorer grymma för allt går ju att fixa)

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!