Har Duccar, Aprillias och liknande literhojar också ryckig insprutning?
Kan kommentera min Ducce iaf, den är skit på låga varv. Tror mer det är motorkonfigurationen som ställer till det, än själva insprutningen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har Duccar, Aprillias och liknande literhojar också ryckig insprutning?
Tror inte monstern är så bra att köra upp med. Ryckig på låga varvtal.
Tänkte provkört en superduke under motorcykelns dag, men nån annan hade tagit den så tog en 990smr tror jag den hette? istället, är väl samma maskin? va iaf ren dynga, sån skitmotor. Jämfört med min gamla TL från 97.
Tycker ju en 14år nyare maskin borde vara bättre, men rent usla lågvarvsegenskaper, ryckig gång vid på/avslag, dock hade den fint mellanregister och där gick den gött, men när man varva ut den och klamrar sig fast för nu jävlar kommer snart effekten så!!! nääää. hände inte ett skit
stor besvikelse för mig iaf, och då jämför jag som sagt med 14år gammelhoj
edit: för att förtydiga lite, köp en 14år gammal suzuki twin, flytta varvstoppet från 11500rpm till 8500, och försämra de redan dåliga lågvarvsegenskaperna lite ytterligare så bham får du en ktm 990 motor![]()
Jag har kört TLS, och är nu inne på min 5e säsong SuperDuke, och hade innan dess en 950SM (också LC8).
Kort sagt:
Du snackar skit. LC8an är helt underbar på alla sätt, ryckig på lågvarv - möjligt innan ommappning vilket i stort sett är obligatoriskt och görs om inte bytta mullerburkar i lättare tappning vid 100-milaservice.
Och vad fan ska du på lågvarv & göra? LC8or ska köras, inte försöka impa på 14-åringar vid sibylla.
Vidare är problemet egentligen en programfråga som KTM misslyckats med. 950n med förgasare var mjuk som sammet, men inte lika exakt som insprutningen. Andra mappar gör susen för ryckigheten.
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |