Monster lr KTM SD första hoj

Hobbelito

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Hoj
nada
Tja!!

Postade innan i en annan del av forumet och tror min tråd hamnade fel så jag testar här ist.
Jag håller på och tar kortet och velar mellan en ny Monster 696 eller en begagnad KTM Superduke 07a. Har inte ägt någon hoj innan och är helt färsk inom mc. Har fått ett erbjudande av en vän som vill sälja sin SD 07a som är uttagen 2010 och har bara rullat 150mil, första servicen är gjord och han vill ha 76k för den. Bra pris? Jag är ju nybörjare men jag har en rätt så aggresiv körstil, är ute efter en bushoj och som jag förstått så är båda rätt roliga att köra. Problemet är att jag inte kan provköra dem, har ju inte kortet än som sagt men tanken är att jag ska övningsköra och köra upp på hojen.

Det beror på dig :) .. Monstern kan va bättre som första hoj men har du koll på läget ;)
Så är Sd en bättre köp som du inte växer ur i första taget .
Och som bushoj är Sd bland de bästa !!

Tänkte provkört en superduke under motorcykelns dag, men nån annan hade tagit den så tog en 990smr tror jag den hette? istället, är väl samma maskin? va iaf ren dynga, sån skitmotor. Jämfört med min gamla TL från 97.

Tycker ju en 14år nyare maskin borde vara bättre, men rent usla lågvarvsegenskaper, ryckig gång vid på/avslag, dock hade den fint mellanregister och där gick den gött, men när man varva ut den och klamrar sig fast för nu jävlar kommer snart effekten så!!! nääää. hände inte ett skit :(

stor besvikelse för mig iaf, och då jämför jag som sagt med 14år gammelhoj

edit: för att förtydiga lite, köp en 14år gammal suzuki twin, flytta varvstoppet från 11500rpm till 8500, och försämra de redan dåliga lågvarvsegenskaperna lite ytterligare så bham får du en ktm 990 motor :tummenupp

Last edited:
Den SD som jag har är min första hoj och den är sjukt rolig och lättkörd och ovastående har uppenbarligen haft helt fel förväntningar på en hoj :hojcbr