Monster Energy Grand Prix de France 2016

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Då var det dags igen för Le Mans och känns som att de 3 i toppen har etablerat sig för att kriga om pallplatserna.

Däcken verkar vara det stora samtalsämnet och Rossi såg väldigt stark ut. Frågan är om han kan hitta rytmen från Jerez.
Lite överraskande verkar Pedrosa ev vara aktuell för Yamaha 2017.

Thursday 05
Press Conference
17:00
Friday 06
Moto3 - FP1
09:00
MotoGP - FP1
09:55
Moto2 - FP1
10:55
Moto3 - FP2
13:10
MotoGP - FP2
14:05
Moto2 - FP2
15:05
Saturday 07
Moto3 - FP3
09:00
MotoGP - FP3
09:55
Moto2 - FP3
10:55
Moto3 - QP
12:35
MotoGP - FP4
13:30
MotoGP - Q1
14:10
MotoGP - Q2
14:35
Moto2 - QP
15:05
Press Conference
17:00
Sunday 08
Moto3 - WUP
08:40
Moto2 - WUP
09:10
MotoGP - WUP
09:40
Moto3 - RAC
11:00
Moto2 - RAC
12:20
MotoGP - RAC
14:00
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2016-05-05 kl. 11.02.10.jpg
    Skärmavbild 2016-05-05 kl. 11.02.10.jpg
    51.2 KB · Visningar: 110
Intressant, både Rossi och Pedrosa är väl kända för sin förmåga till feedback som utvecklar hojarna?
 
Äntligen slapp jag återigen att starta en gp-tråd:tummenupp

Pedrosa på yamaha, det kan bli verklighet om telefonica movistar har grävt ner yxan, var det inte ngt bråk mellan dem och pedrosa när pedrosa körde 250!? Det som talar mot fimpen skulle vara hans ålder samt att han inte rosat marknaden de senaste säsongerna!

Är vinales verkligen avförd från yamaha? Har inte sett ett offentligt uttalande från suzuki eller vinales ännu som bekräftar detta, endast MCN som spekulerat att vinales accepterat suzukis lönebud på 5 miljoner €, en miljon mer ön vad yamaha erbjöd honom. Jag hoppas och tror att vinales sitter på yamaha nästa säsong om inte känns t ex rins som en kandidat, ung, lovande, spanjor (sponsorn vill väl se en spanjor på yamaha). Aja vi får se, silly season fortsätter mitt under brinnande säsong:va
 
Det står att det är en stor sits att ersätta Pedrosas Honda, och de nämner Crutchlow i samma artikel. Snacka om betalt säte, snarare än förtjänt säte.

Är väl i stort sett bara utfyllnad för 2017 och aktuell enbart för att han inte är ett hot mot MM. Även om han gärna tar den chansen måste det kännas surt att inte ses som en konkurrent.

Ska bli väldigt intressant och se hur helgen artar sig för om VR hittat hem på däcken så kan det bli jobbigt för de andra annars känns det öppet mellan VR och JL.

1. VR
2. JL
3. MM
 
Pedrosa på yamaha, det kan bli verklighet om telefonica movistar har grävt ner yxan, var det inte ngt bråk mellan dem och pedrosa när pedrosa körde 250!? Det som talar mot fimpen skulle vara hans ålder samt att han inte rosat marknaden de senaste säsongerna!

Bråket var mellan Movistar och Honda. Movistar hade sponsrat Pedrosa i stort sett hela hans karriär och ville ha honom till deras team, medans Honda parkerade honom i Repsol-teamet. Det gjorde att Movistar avslutade sitt sponsorskap i MotoGP helt och hållet, tills de började igen med Yamaha.
 
Bråket var mellan Movistar och Honda. Movistar hade sponsrat Pedrosa i stort sett hela hans karriär och ville ha honom till deras team, medans Honda parkerade honom i Repsol-teamet. Det gjorde att Movistar avslutade sitt sponsorskap i MotoGP helt och hållet, tills de började igen med Yamaha.


Aha där ser man:tummenupp
 
Kul att det rör på sig i MGP.. Vore riktigt kul med Dani hos ett annat märke. Han har sannerligen nött den där Repsol Honda.n i evigheter nu!!
tipset!

1. VR
2. Marquez
3. Jlo
 
Tycker faktiskt inte att Pedrosa förtjänar en styrning på fabriksyamman efter 11 år på en hoj som allt som oftast varit fältets bästa. Och Crutchlow förtjänar definitivt inte en Repsolstyrning. Hade varit roligare att se någon helt annan, helst inte en spanjor.
Iannone skulle jag vilja se på en annan hoj en Duccen, tyvärr har han ju inte varit lika snabb i år som förra året. Lowes skulle vara kul att se på en bra MotoGP hoj. Jonathan Rea hade jag allra helst sett, tror han skulle göra mycket bra ifrån sig i MotoGP.
 
Strax dags för FP1! Pedrosa direkt in på en fabriksyamaha? Ja, mycket ska man höra... ;)
 
Va! Är det klart����
Nej nej, nu missförstår Du mig grande - det är inte alls klart och jag har bara så svårt att se logiken i det. Visst, man har talat om ett ettårigt avtal men ändå är det inte särskilt vanligt att fabriksstallen rekryterar av varandra in till en andreförarroll.

Yamaha behöver väl egentligen en ny ung talang som jobbar upp sin förmåga vid sidan av Valentino de kommande åren eller hur? Jag har därför svårt att se att de skulle offra ett av de bägge åren på Pedrosa, oaktat hans talanger och förmåga att bidra till utveckling av team och maskin... :)
 
Nej nej, nu missförstår Du mig grande - det är inte alls klart och jag har bara så svårt att se logiken i det. Visst, man har talat om ett ettårigt avtal men ändå är det inte särskilt vanligt att fabriksstallen rekryterar av varandra in till en andreförarroll.

Yamaha behöver väl egentligen en ny ung talang som jobbar upp sin förmåga vid sidan av Valentino de kommande åren eller hur? Jag har därför svårt att se att de skulle offra ett av de bägge åren på Pedrosa, oaktat hans talanger och förmåga att bidra till utveckling av team och maskin... :)

He he, gammal avdankad förare har de ju redan så en till är väl onödigt! :D :D :D
 
Intressant, både Rossi och Pedrosa är väl kända för sin förmåga till feedback som utvecklar hojarna?
Och Lorenzo och Marquez som ganska odugliga på området. Kan funka för Yamaha genom att det skiter sig för de andra.
Men Yamaha bör nog också köra ett 'juniorlag' på hel-fabrikare med tillgång till allt och Vale och Dani som mentorer och coacher...
 
Nej nej, nu missförstår Du mig grande - det är inte alls klart och jag har bara så svårt att se logiken i det. Visst, man har talat om ett ettårigt avtal men ändå är det inte särskilt vanligt att fabriksstallen rekryterar av varandra in till en andreförarroll.

Yamaha behöver väl egentligen en ny ung talang som jobbar upp sin förmåga vid sidan av Valentino de kommande åren eller hur? Jag har därför svårt att se att de skulle offra ett av de bägge åren på Pedrosa, oaktat hans talanger och förmåga att bidra till utveckling av team och maskin... :)

Frågan är ju bara vem som är alternativet? Iannone, om han får kicken från Ducati? Känns tveksamt. Viñales velar rätt mycket om var han vill hamna, långt ifrån självklart att han lämnar Suzuki, plus att hans CV i störstaklassen i ärlighetens namn inte är helt lysande (ännu...).

Någon Moto2-förmåga? Rins har varit på tapeten men vill enligt uppgift direkt till fabriksstall och det är han kanske inte helt redo för.

Håller förvisso med om att Pedrosa är i äldsta laget, men vissa gör gällande att han egentligen är helt fel person på den fysiskt krävande Honda, och att hans prestationer egentligen är bättre än vad som borde vara möjligt för en så liten/lätt förare (Viñales lyfte fram Pedrosa som den förare vars körning imponerat mest på honom). Därför är teorin att han skulle kunna prestera mycket bättre på Yamahan, som är den utan tvivel mest lättmanövrerade hojen på griddet.

-edit- och det har ju helt klart hänt att förare gått från fabriksteam till fabriksteam tidigare, med Rossi som det tydligaste exemplet, men även exempelvis Casey Stoner (Ducati -> Honda), och nu senaste Jorge Lorenzo.
 
Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top