"Monster energy drink" i Sverige?

Varför klankar du ner på franks och har sen en av deras burkar som avatar? :va

Vad det gäller energidrycker rankar jag såhär :
Jag sätter Frank´s högst upp på listan, sedan V och Powerking, allt annat där emellan, och Red Bull sist, sån överprisad skit..:näsblod

Varför klankar du ner på franks och har sen en av deras burkar som avatar? :va

Klankade inte direkt ner på den:va menade bara att monster var fan så mycket godare och att frank's är syrligt, men aldrig att den var äcklig:dummer visst, det kanske kunde uppfattas så, men så var det inte:pannkyss :rolleyes:

Då jag började använda denna avtaren så var Frank's min favorit-energidricka, får väl bli att ändra den inom en snar framtid då.

Last edited:
Då jag började använda denna avtaren så var Frank's min favorit-energidricka, får väl bli att ändra den inom en snar framtid då.

Sen är den väl lite som ett minne av den grymma sommaren som var, när bilden togs så lekte livet, 25 +grader, hojåka, stanna och bada, ta dagen som den kommer, och dricka massa Frank´s såklart:yoparty

Frank's är inte tokig men att kalla alla dessa sorters drycker för energi dryck och uppiggande det är delvis lögn.
Möjligtvis tillför de energi som är totalt onödig och lägger sig fel.Nog bättre att äta regelbundet osv.
Jag har då aldrig fått nån kick eller blivit speciellt pigg av sådana drycker.
Då ska det starkare grejor till som är på gott & ont förbjudet..vilket är kanske bäst så.

Frank's är inte tokig men att kalla alla dessa sorters drycker för energi dryck och uppiggande det är delvis lögn.
Möjligtvis tillför de energi som är totalt onödig och lägger sig fel.Nog bättre att äta regelbundet osv.
Då ska det starkare grejor till som är på gott & ont förbjudet..vilket är kanske bäst så.

Jag har inte heller känt någon direkt "kick" av dessa drycker, men, ett tag så sov jag endast 3-4 timmar per natt och höll mig vaken i skolan med hjälp av dessa drycker, framförallt Frank´s. Jag ser det som att dricka en kopp kaffe, fast det är gott. Nu har väl kroppen vant sig vid det höga intaget av diverse kemiska substanser från "energidryckerna" så jag känner som sagt ingen riktig "kick". De som däremot aldrig har druckit skiten och drar i sig en halvliter Frank´s på en kvart kan faktiskt märka något, Zarrell gjorde tydligen det:va

Jag har inte heller känt någon direkt "kick" av dessa drycker, men, ett tag så sov jag endast 3-4 timmar per natt och höll mig vaken i skolan med hjälp av dessa drycker, framförallt Frank´s. Jag ser det som att dricka en kopp kaffe, fast det är gott. Nu har väl kroppen vant sig vid det höga intaget av diverse kemiska substanser från "energidryckerna" så jag känner som sagt ingen riktig "kick". De som däremot aldrig har druckit skiten och drar i sig en halvliter Frank´s på en kvart kan faktiskt märka något, Zarrell gjorde tydligen det:va
När jag var sleten som fan på jobbet en dag svepte jag en jolt. Efter 10-15 minuter fick jag svarta prickar för ögonen och händerna började skaka.

Najs!..

När jag var sleten som fan på jobbet en dag svepte jag en jolt. Efter 10-15 minuter fick jag svarta prickar för ögonen och händerna började skaka.

Najs!..

Jolt räknar jag absolut inte som någon "energidryck", den inehåller ju endast Koffein, inget Taurin, Ginseng eller liknande:näsblod

Sen är den väl lite som ett minne av den grymma sommaren som var, när bilden togs så lekte livet, 25 +grader, hojåka, stanna och bada, ta dagen som den kommer, och dricka massa Frank´s såklart:yoparty

Jo, får ta med mig en monster-burk till samma ställe och ta en likadan avatar-bild på den i sommar:tungan

Den enda som troligtvis blir påverkad av dessa energidrycker är nog Zarrell här på forumet. Han påstod en gång att han höll på att hoppa av hojen i farten efter att ha "druckit för mycket frank's".

Sedan så äter han sådana här dyra chokladbitar som tydligen skall ersätta en hel måltid, en av få som verkligen går på dne skiten, eller funkar det tro?:va

Energidrycker är livet:banana...:va...:Bugar...:näsblod
Klämmer in en bild på lite slisk som jag druckit. Lägger Dark Dog och Monster på en delad första plats vad gäller smak:tummenupp Längst ner på smaklistan hamnar något skit jag köpte på Coop i Sant Moritz.:zpy

Bifogat

• 20090521038.jpg
    20090521038.jpg
    232.9 KB · Visningar: 671
Energidrycker är livet:banana...:va...:Bugar...:näsblod
Klämmer in en bild på lite slisk som jag druckit. Lägger Dark Dog och Monster på en delad första plats vad gäller smak:tummenupp Längst ner på smaklistan hamnar något skit jag köpte på Coop i Sant Moritz.:zpy

Din energidrycks-samling är fan så mycket större än min, jag har bara 60-70 olika burkar:gnissla

Jag håller med dig om att energidrycker är livet, sitter just nu med en grogg i handen, bestående av tequila och Franks energy and sports drink :yoparty:fyllisar:):tummenupp

För min del blir det runt 1-2 liter energidryck om dagen, det är inte bra för hälsan, men det är inte snuset heller och det brukar jag likförbannat hela tiden:gnissla:D:yoparty

Last edited:
Det finns ju fördelar med dem också.
De håller mig borta från spriten, eftersom man inte ska/bör blanda de två så får man ju välja en, jag väljer energidrycken :tummenupp

Din energidrycks-samling är nog fan större än min, jag har bara 60-70 olika burkar:gnissla

Jag håller med dig om att energidrycker är livet, sitter just nu med en grogg i handen, bestående av tequila och Franks energy and sports drink :yoparty:fyllisar:):tummenupp

För min del blir det runt 1-2 liter energidryck om dagen, det är inte bra för hälsan, men det är inte snuset heller och det brukar jag likförbannat hela tiden:gnissla:D:yoparty

:rolleyes:

Det var ju över 1 ½ år sedan jag skrev det där! Jag drack knappt nå alkohol då:)

:gnissla:gnissla

Tacka vet jag en stark irish coffee:yoparty

Glöm inte addidasbrallorna!

Det är helt klart ett alternativ, inte mycket som går upp mot en stark Irish:Bugar

Självklart glömmer jag inte prasselbyxorna! Tänkte skaffa Pit Bull med jättekort koppel och börja röka gula Blend också, låter det inte mysigt!

:):rolleyes::D

Last edited:
Det är egentligen samma sak som Red Bull... Eller snarare är som Red Bull var innan det blev läsk-ificerat... alltså en okolsyrad energidryck i en mindre flaska. Det var typ 1-1.5dl som smakade som redbull men hade en lite tjockare koncistens och saknade kolsyra. Sen spred folk ryktet att det innehöll mer uppiggande prylar eftersom de hade andra regler i ursprungsländerna men vad vet jag.... De köptes lådvis och användes som groggvirke.

Saknar mina tonårsfyllor. Då var det ju kul att bara vara full.

Den andra av de där två dryckerna finns iaf på livsmedelsbutiken/snabbköpet mitt emot mig.

Monster finns för övrigt på ICA supermarket osv.

Jag dricker väldigt mycket red bull i perioder. Trots att jag sover, äter och tränar. Ibland är man tröttare helt enkelt. Fast nu får man kanske passa sig. Har ju gått upp till 55 kg nu på mina 170 cm. Illa illa. Får börja med kaffe istället. Det är ju väldigt mycket godare och nyttigare...

Den andra av de där två dryckerna finns iaf på livsmedelsbutiken/snabbköpet mitt emot mig.

Monster finns för övrigt på ICA supermarket osv.

Jag dricker väldigt mycket red bull i perioder. Trots att jag sover, äter och tränar. Ibland är man tröttare helt enkelt. Fast nu får man kanske passa sig. Har ju gått upp till 55 kg nu på mina 170 cm. Illa illa. Får börja med kaffe istället. Det är ju väldigt mycket godare och nyttigare...

Kaffe är bra, det ökar förbränningen, skyddar mot alzeimers och är dessutom inte alls så vätskedrivande som folk brukar hävda. Att däremot bälga energidrycker är värdelöst. Jag kan grogga då och då på Red Bull men skulle aldrig dricka det till vardags. Många får ju i sig mer energi via Red Bull och liknande som de dricker innan/efter träningen än de faktiskt förbrukar på träningen.

Och vad det gäller formen för närvarande så gör jag skäl för namnet känns det som. Jag är läskigt nära 25 i BMI.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman