Monster 620/900 vs Kawasaki ER-6n

e lite partisk men kåt faktorn på duccen e ju lite mer än kawan å den låter mysigare med oavsett vilken ducce du väljer kan tänka att du ska mysa runt lite i götet å evnetuellet nån buskörning på goa vägar så sitter den som en smäck :yoparty
 
Tojje skrev:
2122053 e lite partisk men kåt faktorn på duccen e ju lite mer än kawan å den låter mysigare med oavsett vilken ducce du väljer kan tänka att du ska mysa runt lite i götet å evnetuellet nån buskörning på goa vägar så sitter den som en smäck :yoparty

Precis min tanke, men ska man satsa på 620 eller 900 eftersom strypningen skall tas bort efter ett år (eller lite tidigare :brinnerup ) Annars vilken årsmodell i darkserien är att föredra? (svart måste den ju vara :hihi )
när ska de små monstren servas?
 
speedhunter skrev:
2122094 Hade själv valt 900:an tror du kommer sakna lite effekt i 620:an, den dagen du tar bort strypningen.

kan vara så, men automatiskt tappar man 2-3 årsmodeller och får lägga på 1-2tusen mil på hojen om man köper en 900. Hur långt går de små monstren innan de säckar ihop totlat, dvs man behöver laga de allt för ofta?

Föresten någon som vet vad ett monster drar (vid både lugn och hård körning)?
 
Örnie skrev:
2122101 kan vara så, men automatiskt tappar man 2-3 årsmodeller och får lägga på 1-2tusen mil på hojen om man köper en 900. Hur långt går de små monstren innan de säckar ihop totlat, dvs man behöver laga de allt för ofta?

Föresten någon som vet vad ett monster drar (vid både lugn och hård körning)?


Min drog konstant över litern iaf. En 900.

De små säckar inte ihop mer än de stora. Förmodligen mindre.
 
Örnie skrev:
2122101 kan vara så, men automatiskt tappar man 2-3 årsmodeller och får lägga på 1-2tusen mil på hojen om man köper en 900. Hur långt går de små monstren innan de säckar ihop totlat, dvs man behöver laga de allt för ofta?

Föresten någon som vet vad ett monster drar (vid både lugn och hård körning)?

Du har inte kikat nåt på suzuki sv650?, den har ju också v-motor, dessutom mer effekt än monster 620. Kan vara ett alternativ om du inte är helt såld på en ducce. :)
 
speedhunter skrev:
2122124 Du har inte kikat nåt på suzuki sv650?, den har ju också v-motor, dessutom mer effekt än monster 620. Kan vara ett alternativ om du inte är helt såld på en ducce. :)

totalt såld på duccen, frågan är bara 620 eller 900. lite svårt att bstämma sig där. Kawan känns lite småplastig, lite havfärdigt gjord på något konstigt sätt. Duccen har utseendet och ljudet. Även hört den är inte allt för kass att köra med. Frågan är bara om 620 räcker i längden eller om jag kommer tröttna? Frågan är väll om 73hk räcker i längden. Men antar att monstret inte kan köras allt för fort utan kåpor. Blir lite småblåsigt redan vid 120-130 :hihi (cjb 600 hornet kändes detta iaf)
 
Annars vilken årsmodell i darkserien är att föredra? (svart måste den ju vara :hihi )
när ska de små monstren servas?[/QUOTE]

Årsmodell -02 eller -03 av 900:an. (Sen blev det 1000) Snyggare bakparti, den lilla bågen bakom bakfjädringen är borta från -02:an och nyare.
Jag tror alla Monster servas varje 1000mil.
Jag skulle välja 900/800 över 620 men Dark i varje fall :tummenupp
Snyggare och råare än planksvart variant.
 
Örnie skrev:
2122074 Precis min tanke, men ska man satsa på 620 eller 900 eftersom strypningen skall tas bort efter ett år (eller lite tidigare :brinnerup ) Annars vilken årsmodell i darkserien är att föredra? (svart måste den ju vara :hihi )
när ska de små monstren servas?
service var tusende mil så blir nog allt bra stora servicen var 2000 mil kostar lite mer men va fan värdet står sig rätt bra har en polare som ska sälja sinn 900 dark fin som fan å nya däck å driv en 01 med strax över 1000 mil på mätaren han ska ha 65 tror ja finns på blocket /halland
 
Teemu skrev:
2122147 Annars vilken årsmodell i darkserien är att föredra? (svart måste den ju vara :hihi )
när ska de små monstren servas?

Årsmodell -02 eller -03 av 900:an. (Sen blev det 1000) Snyggare bakparti, den lilla bågen bakom bakfjädringen är borta från -02:an och nyare.
Jag tror alla Monster servas varje 1000mil.
Jag skulle välja 900/800 över 620 men Dark i varje fall :tummenupp
Snyggare och råare än planksvart variant.

http://www.blocket.se/vi/7975294.htm?ca=15_s 620 -03 1100mil 63k
http://www.blocket.se/vi/8004423.htm?ca=15_s 750 -98 2900mil 52k
http://www.blocket.se/vi/7951729.htm?ca=15_s 900 -01 ----mi 65k
lite olika varianter, va tror ni är ett bra alternativ?

sen får man tänka på att 900 kostar 2000 mer om året med helförsäkring och drar antagligen lite mer. :3freak
 
Tojje skrev:
2122152 service var tusende mil så blir nog allt bra stora servicen var 2000 mil kostar lite mer men va fan värdet står sig rätt bra har en polare som ska sälja sinn 900 dark fin som fan å nya däck å driv en 01 med strax över 1000 mil på mätaren han ska ha 65 tror ja finns på blocket /halland

den drar runt litern? Vet du om det är:
http://www.blocket.se/vi/7951729.htm?ca=15_s
någon som vet vad 900an (dark är 5k billigare) kostar ny ungefär?

Tojje skrev:
2122170 min polares den undre fin som fan tycker jag å går bra :yoparty

asså, nu blev jag lite intresserad. har han något konto här? va heter han isåfall?
 
Tojje skrev:
2122189 nja går lite billigare än så tror den går 0,8 typ vid gasning annars ring björn å fråga en 620 dark går på 77å 9 ny som dark å då får du köpa till brummburkar

tycker inte riktigt om hans svarta fäljar :rolleyes:
va heter han på sporthoj?

en -98 750 går som en dark -03 620? Läste någonstanns att med insprutningen så har de lyckats öka effekten på den nyare 620orna :S
 
Örnie skrev:
2122194 tycker inte riktigt om hans svarta fäljar :rolleyes:
va heter han på sporthoj?

en -98 750 går som en dark -03 620? Läste någonstanns att med insprutningen så har de lyckats öka effekten på den nyare 620orna :S
njä han e nog inte med här va ja vet

Tojje skrev:
2122202 njä han e nog inte med här va ja vet
e 63 häst i den nya dark 620

finns s2r dark 800 77 häst med kostar 89å9
 
Örnie skrev:
2122162 http://www.blocket.se/vi/7975294.htm?ca=15_s 620 -03 1100mil 63k
http://www.blocket.se/vi/8004423.htm?ca=15_s 750 -98 2900mil 52k
http://www.blocket.se/vi/7951729.htm?ca=15_s 900 -01 ----mi 65k
lite olika varianter, va tror ni är ett bra alternativ?

sen får man tänka på att 900 kostar 2000 mer om året med helförsäkring och drar antagligen lite mer. :3freak

Jag hade 750 -01(förgasare) tidigare (sen bytte jag till 748:an :tungan ) och jämfört med 620(insprutning) den känns lite trög. Lika hästar men insprutning ger mycket rappare kännsla.
Den 620 på annonsen känns lite dyr, närmare 60 skulle vara mer rättvis. Annars alla rätta delar och ser fin ut.
900:an på annonsen är rätt utrustad också men kopplingshandtag ser ut att gått av. Kolla om det är annat som tyder att det är tappat.
Fortfarande är det mellan 620 och 900.
 
Teemu skrev:
2122212 Jag hade 750 -01(förgasare) tidigare (sen bytte jag till 748:an :tungan ) och jämfört med 620(insprutning) den känns lite trög. Lika hästar men insprutning ger mycket rappare kännsla.
Den 620 på annonsen känns lite dyr, närmare 60 skulle vara mer rättvis. Annars alla rätta delar och ser fin ut.
900:an på annonsen är rätt utrustad också men kopplingshandtag ser ut att gått av. Kolla om det är annat som tyder att det är tappat.
Fortfarande är det mellan 620 och 900.

japp och det är ett rikgit svårt val, antar att ingen av er vet hur de beter sig strypta (förutom sega utav bara... :huvet ) 620 blir billigare att äga, men 900 kanske lite roligare att köra? frågan är om man behöver en 900 för att glida runt i götet utan att köra rikgit hårt. är de stor skillnad i acceleration och topp? eller vad kände du skillde mycke?
 
Har en kanonfin 620 till salu i din prisklass.
Duccens vägegenskaper och vridmoment och sound är helt oslagbara ...
Går inte att jämföra med en japsare på samma dag
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top