Monster 600

Gick med
25 Apr 2004
Hoj
Street Triple, Ktm Freeride
Är det som "ryktet" säger att Ducce 600 äldre än 1997 suger vad det gäller kvalitet mm???
Polare som håller på att ta kort, han e såld på duccen men har inte degen för nyare ducce än typ -96.
Har tipsat om sv 650, hornet och bandit......
Kan ingenting om ducati, men jag mfl har hört att det var mkt problem innan
-97. Ligger det ngn sanning i detta??

Ducati har generellt gjort stora framsteg kvalitetsmässigt de senaste 10 åren. Vad gäller just första Monstermodellen så nä, den motorn är dessvärre ingen höjdare: trött och allmänt skramlig. 750 är heller inget lyckopiller.

Det lilla Monster lider av är det att motorn inte riktigt matchar resten av hojen men det är ju såklart mer subjektivt. 620ie var iaf ett jättefall framåt tycker jag och med 675 blev det riktigt bra (även om 15hk till inte skulle sitta i vägen...:rolleyes:)

Den Monstermodell som ger mest för pengarna är i mitt tycke 800/900. Men då kostar det ju lite mer förstås...

Tycker inte din kompis ska ge upp sina Monsterdrömmar men vara riktigt noggrann om han ska shoppa äldre 600. Å inte betala för mkt, Ducatiägarna har en tendens att värdera sina hojar med alldeles speciella Ducceglasögon på...:D

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd