Moment-schema

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
Är det någon som har momentschemat till nsr125-00? Jag vet att 0nicke0 har det men han är visst på gotland till slutet på nästa vecka och jag vill sätta i mitt nya cylinderkit så fort det kommer fram :rolleyes: Det som ska köpas in är ett 160cc Polini cylinderkit och ska beställas på måndag (eller kommer det gå under helgen också? paketet menar jag) Tror ni jag klarar mig med original förgasare eller måste jag byta upp mig? Det fanns inga "polini föragasare" till det kitet jag kollade på så jag hoppas att det ska räcka.

Om någon vet något om förgasaren eller hur tillförlitliga http://www.geiwiz.com/ är så hojta till innan måndag! :tummenupp

Det skulle vara perfekt om du kunde låna någon polares scanner eller t.o.m ta en bild med kameran och maila! Om du inte har kamera eller kan få tag på scanner så kan jag kanske komma ner till jönköping i helgen och låna schemat?

Det vore så jäkla schysst! :Bugar :Bugar

nu lyfter jag, vill ha tag på ett momenschema så snart som möjligt :hihi PM'a om du har ett liggandes. Solitude, varför inget svar?

Anton_Ljunghusen skrev:
slarvmek lönar sig inte

prova ett par gånger så får du se att du får göra om det sen igen

vadå slarvmek??

ok till toppen kan man dra moment som är runt 30nm.. Men annars använder jag det aldrig..

Anton_Ljunghusen skrev:
slarvmek lönar sig inte

prova ett par gånger så får du se att du får göra om det sen igen

Ääh, jag slarvmeckade dit min nya kolv, inga momentnycklar här inte, och det har funkat bra.

Btw har fått bort det tråkiga ljudet från styrhuvudet nu. :tummenupp

Solid snake skrev:
Ääh, jag slarvmeckade dit min nya kolv, inga momentnycklar här inte, och det har funkat bra.

Btw har fått bort det tråkiga ljudet från styrhuvudet nu. :tummenupp

Ja första gången kanske, och andra.. men tredje?

Bra gjort latmask :tummenupp

Anton_Ljunghusen skrev:
Ja första gången kanske, och andra.. men tredje?

Bra gjort latmask :tummenupp

Äääh det skitgörat gör jag bara en gång. :gnissla

Latmask kan nog passa in på mig. :lol

till polino kitet så står ungefärlig bestyckning med 28 mm fuge och 34 mm

moment du menar till cylinder/ topp eller?? huvudsaken är att dom inte går runt och att alla sitter lika hårt sen är det lagomt noga runt 25 eller vad det nu är man säger 25 30 kanske som DJM sa :)

sattsa på dellortos förgasare... kör själv med 38 mm förgasare till polini kit m.m. men man ska klara sig med 28... passar skit bra om man använder samma märke:)

Last edited:
RS "Alex" skrev:
till polino kitet så står ungefärlig bestyckning med 28 mm fuge och 34 mm

moment du menar till cylinder/ topp eller?? huvudsaken är att dom inte går runt och att alla sitter lika hårt sen är det lagomt noga runt 25 eller vad det nu är man säger 25 30 kanske som DJM sa :)

sattsa på dellortos förgasare... kör själv med 38 mm förgasare till polini kit m.m. men man ska klara sig med 28... passar skit bra om man använder samma märke:)

perfekt då vet jag vad jag ska utgå ifrån :) Jupp det är hela kitet med kolv, cylinder och topp, packningar och alla skruvar. Jag hoppas jag får tag på "solitude" innan slutet på veckan (då paketet förhoppningsvis kommer) så jag är säker men annars så drar jag alla runt 25-30. Bara de är lika säger du, då kör jag så! :tummenupp Sitter 28mm dellorto på nu och om det finns ungefärlig bestyckning angiven på någon lapp med kitet så klara jag mig. Tackar så mycket.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...