moment i mopedtopp?

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
kanske lite drygt att fråga här men jag testar. håller på att fixa tjejens släktings moped, typ en sån modern scooter, tror den är på 35cc lr nåt åt det hållet.

vad ska topplocksbultarna dras med, vilket moment? var hyffsat lätta att ta av så jag gisssar på runt 50 60 Nm? är jag helt ute o cyklar?

m10 tror jag att de var

alex

Alex 6R skrev:
2163903 kanske lite drygt att fråga här men jag testar. håller på att fixa tjejens släktings moped, typ en sån modern scooter, tror den är på 35cc lr nåt åt det hållet.

vad ska topplocksbultarna dras med, vilket moment? var hyffsat lätta att ta av så jag gisssar på runt 50 60 Nm? är jag helt ute o cyklar?

m10 tror jag att de var

alex

ta instruktionsboken till din gixxer så står den ungefärliga moment för dom olika mm på bultar(tabbel för olika dimensioner), se till att dra med momentnyckel (så du får alla lika hårt) men de kanske du redan visste.

Alex 6R skrev:
2163903 kanske lite drygt att fråga här men jag testar. håller på att fixa tjejens släktings moped, typ en sån modern scooter, tror den är på 35cc lr nåt åt det hållet.

m10 tror jag att de var

alex

M10 !!!

50Nm !!!

Låter brutalmycket båda delar.

M6 kanske.

15Nm Kanske är lagomt.

Annars går det ganska bra att dra på känn. Men inte så jä-la hårt.

ja va fan vet jag. tycker 50 nm inte är så mycket i alla fall. men det är ju ändå en topp, dock en liten sådan. men ska kolla vad det är för storlek på bultarna. spelar längden nån roll vad man ska ha för moment?

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back