mojjesnabb:

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Svettband runt bromsvätskebehållaren. (används ibland av olika anledningar inom racing, så det är självskrivet)
Hoodie tröjja. (ser lite farligt ut)
Svinhögt avgasljud. (Ett måste, annars kan man dö när ingen hör en)
Lättare fotpinnar. Naturligtvis, för att spara vikt (sägandes samtidigt som man står med en halverad bigmac i ena handen och en cola i andra)

Vad finns det mer för tricks till att ”se” snabb ut?

Ja, om ni fattar..
Fyll på.
 
Totalt nedslitet bakdäck i mitten kombinerat med 4 cm chicken strip.
 
"Handslipade" knäpuckar.
Gärna åt fel håll....
 
Totalt nedslitet bakdäck i mitten kombinerat med 4 cm chicken strip.
Okej. Klockrent om det också är ett special slicksäck ämnat för stenhård tävlingskörning:hihi

Nej köpa bankörda däck med knottriga kanter. Det är respekt.
Du har rätt, då ser man snabb ut.:)

"Handslipade" knäpuckar.
Gärna åt fel håll....
Underbart.:tummenupp (jag får vara noga med vinkeln när jag slipar, annars kan jag snabbt förlora trovärdigheten)
 
Last edited:
Jag såg en skön grej, bockad nummerplåt. UTAN SKRAPMÄRKEN..
hihi. bockad nummerplåt.
perfekt. Måste vara noga med skrapmärkena bara.
Får montera av plåten och slipa den mot asfalten.

Välskrapat skinnställ:tummenupp
Det inger respekt. Plus att man ser ut att ha varit med ett tag.
Det måste se lagom slitet ut.
 
Last edited:
"är man inte snabb får man se snabb ut"

Skriva t.ex. Karlsson(Sitt eget efternamn) racing på sig Hoodie tröja ;)
 
Att kunna stå/sitta på ett jävligt coolt sätt, utan att se ut att "posa" är jäkligt viktigt.
Förstår du hur jag menar? Du ska känna dig van och hemma och inte se ut som att du sitter där för att visa upp dig. :korvmojjscool

Bockad och skrapad plåt? Hurru, skit i plåten och se extremt outlaw ut!
Väl sen när det är dags att åka är det ju bara att skruva på den lite i skymundan, självklart när du har kommit ett par hundra meter ifrån korvmojjen förstås.

Men vart ska jag ha plåten tänker du? Jo den sätter du bara innanför skinnstället vid magen! Då kan du låta tjejer få slå dig i magen för att känna på dina stenhårda "magrutor"! :tummenupp

Saken är biff.
 
Last edited:
Färdigpimpat kåpglas m massa klisterdekaler från alla bandagar man (inte) har kört på. Helst Snabba färger som rött eller vitt. :tummenupp
& glöm inte den Stora siffran som visar att man (inte) kör pro superbike eller liknande.
 
Att kunna stå/sitta på ett jävligt coolt sätt, utan att se ut att "posa" är jäkligt viktigt.
Förstår du hur jag menar? Du ska känna dig van och hemma och inte se ut som att du sitter där för att visa upp dig. :korvmojjscool

Bockad och skrapad plåt? Hurru, skit i plåten och se extremt outlaw ut!
Väl sen när det är dags att åka är det ju bara att skruva på den lite i skymundan, självklart när du har kommit ett par hundra meter ifrån korvmojjen förstås.

Men vart ska jag ha plåten tänker du? Jo den sätter du bara innanför skinnstället vid magen! Då kan du låta tjejer få slå dig i magen för att känna på dina stenhårda "magrutor"! :tummenupp

Saken är biff.
HA, det var fan det bästa tipset!
Stå och sitta rätt, röra sig rätt och föra sig rätt helt enkelt.
Kan man ju öva på hemma utan att det kostar också. Mycket bra tips.
Avskruvad plåt? nja, är det inte riskabelt?
Bängen kanske intresserar sig då, även om jag står still brevid hojjen.
Om skylten sen skulle bli synlig av någon anledning när jag gömt den innanför stället så går ju ridån ner direkt.

Färdigpimpat kåpglas m massa klisterdekaler från alla bandagar man (inte) har kört på. Helst Snabba färger som rött eller vitt. :tummenupp
& glöm inte den Stora siffran som visar att man (inte) kör pro superbike eller liknande.
klistermärken av rätt modell!
Helt klart bra tips.
Gäller bara som du säger att få rätt modell, annars kan det ju se löjligt ut.
Kräver nästan en ny tråd för att reda ut vilka märken man ska ha, för att det ska bli trovärdigt, och var de ska sitta.
 
Last edited:
Glöm inte att en otvättad hoj ser grymt snabb ut. Låååååånga flugor utsmetade över kåporna och hjälmen. Helst så man inte ser ut genom visiret... skinnstället skall vara fullsprayat. Sedan spelar det ingen roll om flugorna är 5 säsonger gamla. Bara skrocka lite högljudt, när man är på samlingsplatsen i stan...

"Hoho.. f-n alltså... nytvättad igår... j-kla... flugorna fastnade på vägen hit" :tummenupp

Sedan startar man upp hojen, som går ojämt eftersom den fortfarande är kall (man hade ju bara 500m till samlingsplatsen)... torrgasar några gånger ner på varvbrytet...

"Dem går lite ojämt när dem är race-trimmade...går bättre på höga varv"..

Sedan släpper man ut kopplingen två gånger utan att fälla upp stödet vilket resulterar i kärringstopp. Frustrerat slirar man iväg på kopplingen ifrån platsen och lämnar stan endast körandes på 1:ans växel ner på rödmarkeringen.

//KaliZ
 
Last edited:
Raceväxlat på gatan är ett måste!
Ensitsbakdel och avskruvade bakpinnar.
Sporthoj.com dekal!!! (det hånar jag bara för att jag aldrig får någon)
 
Gummistænk på skylten och tolvad bakdel!!!
Gummistänk?
Måste man burna för att få det eller kan man få det av vanlig (as snabb) körning?
Kanske blir gummistänk av tokmjuka däck i svinhöga hastigheter?
Måste veta då det handlar om att svara rätt och trovärdigt om någon frågar.
Tolvad bakdel? Nja, jag vill nog inte fila på plasten där. Kan ju bli dyrt att återställa.

Köra i en super-g dräkt:tummenupp
Super-g dräkt?
Ja, det kanske vore nåt, men jag vet inte riktigt.:va

Glöm inte att en otvättad hoj ser grymt snabb ut. Låååååånga flugor utsmetade över kåporna och hjälmen. Helst så man inte ser ut genom visiret... skinnstället skall vara fullsprayat. Sedan spelar det ingen roll om flugorna är 5 säsonger gamla. Bara skrocka lite högljudt, när man är på samlingsplatsen i stan...

"Hoho.. f-n alltså... nytvättad igår... j-kla... flugorna fastnade på vägen hit" :tummenupp

Sedan startar man upp hojen, som går ojämt eftersom den fortfarande är kall (man hade ju bara 500m till samlingsplatsen)... torrgasar några gånger ner på varvbrytet...

"Dem går lite ojämt när dem är race-trimmade...går bättre på höga varv"..

Sedan släpper man ut kopplingen två gånger utan att fälla upp stödet vilket resulterar i kärringstopp. Frustrerat slirar man iväg på kopplingen ifrån platsen och lämnar stan endast körandes på 1:ans växel ner på rödmarkeringen.

//KaliZ
Flugor och torrgasa till varvbryt ett par gånger, prata om toktrimmad.:D
Check, det kommer med på listan.
Däremot undviker jag nog att köra iväg om det finns risk att det kan bli pinit.
Går på muggen eller nåt tills de andra har åkt iväg först i stället.

Raceväxlat på gatan är ett måste!
Ensitsbakdel och avskruvade bakpinnar.
Sporthoj.com dekal!!! (det hånar jag bara för att jag aldrig får någon)
Vad är raceväxlat?
Inga pinnar bak blir bra. Det lättar ju upp mc..
Blir ju många tips här. Vad bra!:)
 
Last edited:
Vad är raceväxlat?
Inga pinnar bak blir bra. Det lättar ju upp mc..
Blir ju många tips här. Vad bra!:)

Man vänder växlingen så att växlellägena ligger tvärtom.

För att slippa klämma foten under pinnen i böjarna.
 
profilepic8148_6.gif


Det här är ganska fjortis! Men det "ser" ju bra ut...
 
Last edited:
Back
Top