Modifiering av originalljuddämpare på en Duke

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Modifiering av originalljuddämpare på en Duke.

Och jag har inte råd att köpa något färdigt blänkande för en massa tusenlappar. Är det någon som har gjort det och vad har man i så fall gjort?

Vill göra det för att få det rätta ljudet samt ev lite extra effekt. Finns det ritningar eller text som förklarar vad man ska göra och inte göra någonstans? Funderar på att ta ur original insatserna och få nya byggda i lämpligt material. Då har man ju liksom inte förstört mer än några blanka popnitar om man skulle vilja sätta tillbaka original igen.
Man borrar väl bara ur popnitarna och så kan man ta ur hela insatsen eller?

Om man bygger insatser gör man det i rostfritt eller spelar det ingen roll? Hur ska den nya insatsen se ut tycker ni?

Vet inte hur det ser ut i en duke dämpare, men det borde ju bara vara att ta ur orgialinsattsen och ersätta med ett enda långt perforerat rör och sen stoppa med dämpull.

WaZZe skrev:
Vet inte hur det ser ut i en duke dämpare, men det borde ju bara vara att ta ur orgialinsattsen och ersätta med ett enda långt perforerat rör och sen stoppa med dämpull.

Det är ju nått sånt jag tänkt mig. Vill att det ska låta lagom och det inte låter som man har ett oljefat som dämpare. Du råkar inte vet om det finns någon skiss/beskrivning någonstans?

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back