Modifierad bakram m.m.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Efter att försökt få plats med ett Sebring helsystem för Factory Replica:n på den gamla 620-ramen, så blev det till att kapa och svetsa en aning. Luftburken fick inte heller plats och därmed bidde det ett annat luftfilter på köpet. Det hela börjar nu ta sig monteringsmässigt sett och det går snart att ta första provturen (med lite andra hjul bara :) ).

Bifogat

• sebring_kn_1.jpg
    sebring_kn_1.jpg
    79.2 KB · Visningar: 116
  • sebring_kn_2.jpg
    sebring_kn_2.jpg
    74.7 KB · Visningar: 99
nice :tummenupp

Men ska du åka Ural till helgen eller?

Josef skrev:
2413638Men ska du åka Ural till helgen eller?
Nej, KTM:n ska nog kunna bli klar på något sätt. Uralen är annars körbar igen efter förgasarbytet och toppar sina modiga 115 knyck! :D

Det tar sig, som mordbrännaren sade... Nu är allt på plats med en del våld, ett dussin buntband och någon meter tejp (permanenta grejer får komma senare när det är mindre bråttom). Motorn provstartad efter ett halvårs stillestånd, med lite hjälp av startgas. Aktuella bilder kommer i morrn...

Tills dess finns en del jag tog häromdagen på: http://irt.slu.se/tomk/sm/pics/sebring_kn/

Last edited:
Snyggt bygge :yoparty
Det verkar som du ska ha den som enduro pga fälgarna.
Tänkte bara avråda dig att köra enduro med det luftfiltret så öppet, kommer förmodligen inte att sluta bra.

Dom som gör denna moddningen med luftfiltret är dom som tävlar motard.

Jag har själv varit inne på samma luftfilter och blivit avrådd till det.

Ska du ha den som motard blir det nog toppen iaf:)

4strokeforce skrev:
2419873 Snyggt bygge :yoparty
Det verkar som du ska ha den som enduro pga fälgarna.
Tänkte bara avråda dig att köra enduro med det luftfiltret så öppet, kommer förmodligen inte att sluta bra.
...

Tackar!
:hihi Jo, det råkar vara en motard (ombyggd från enduromaskin). Men p.g.a. brist på tid och ork, så har vinterhjulen fått sitta kvar under hela arbetet - bl.a. för att jag inte fått mina nya slicks. Hur jag sedan ska lösa det hela inför kommande vinter, det återstår att se. Någon form av stänkskydd måste dit i alla fall om det ska bli något is-åka (upp i skogen och grotta runt lär inte bli ändå - det är för tungjobbat och har helt fel drevning för det).

Edit: Så, nu finns det nyare bilder på http://irt.slu.se/tomk/sm/pics/sebring_kn/ (IMG_0993-IMG_1000)...

Bifogat

• ktm658_060830_a.JPG
    ktm658_060830_a.JPG
    78.7 KB · Visningar: 45
Last edited:
*/ ?>
Back