sportbilsentusi
Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Har sökt o läst många trådar men de är alla gamla nu.
Har CB1000R nu, tidigare VFR800, tidigare boxer, Kawa mm.
Saknar kåpa!
Behöver sitta ganska upprätt pga nackproblem som kommer annars.
Fyller 60år i vår, kör hårt på gymet men nacken är min svaga punkt (jobbar med mjukvaruutveckling)
Söker en lätthanterlig, modern hoj (ABS och andra hjälpmedel är bra), toppkåpa kan funka så det ivarjefall är bättre än helt utan.
Testade det mesta som fanns för 4-5år sedan men tyckte inte att något lockade att byta från CB1000R.
Alla Kawa tex Z900, 1000 med liten kåpa, och motsvarande Suzze. Lite klossiga o tunga. Inget lyft från Hondan.
Traja Street Tripple (gamla) var lite trött men KANON annars i chassi o känsla. Kanske är den senaste med 765cc "stark nog"? Utan kåpa, inte bra.
Var bara S1000R och Tuono som gav mig lite VILL HA-känsla då man kör dom. Båda med liten kåpa.
Dock inte så lätthanterliga och börjar de inte blir lite gamla nu?
Vill ha ett rejält lyft från CB1000R, teknologiskt bör utvecklingen kommit en bit till.
Tuono 660? Räcker den tror ni som testat den?
- modern CHECK
- ok kåpa ser det ut som CHECK
- lätthanterlig bör den vara CHECK
Räcker motorn???
Några andra moderna alternativ man ska testa?
Någon annan i samma sits som "provat allt"...
Tack!
Har CB1000R nu, tidigare VFR800, tidigare boxer, Kawa mm.
Saknar kåpa!
Behöver sitta ganska upprätt pga nackproblem som kommer annars.
Fyller 60år i vår, kör hårt på gymet men nacken är min svaga punkt (jobbar med mjukvaruutveckling)
Söker en lätthanterlig, modern hoj (ABS och andra hjälpmedel är bra), toppkåpa kan funka så det ivarjefall är bättre än helt utan.
Testade det mesta som fanns för 4-5år sedan men tyckte inte att något lockade att byta från CB1000R.
Alla Kawa tex Z900, 1000 med liten kåpa, och motsvarande Suzze. Lite klossiga o tunga. Inget lyft från Hondan.
Traja Street Tripple (gamla) var lite trött men KANON annars i chassi o känsla. Kanske är den senaste med 765cc "stark nog"? Utan kåpa, inte bra.
Var bara S1000R och Tuono som gav mig lite VILL HA-känsla då man kör dom. Båda med liten kåpa.
Dock inte så lätthanterliga och börjar de inte blir lite gamla nu?
Vill ha ett rejält lyft från CB1000R, teknologiskt bör utvecklingen kommit en bit till.
Tuono 660? Räcker den tror ni som testat den?
- modern CHECK
- ok kåpa ser det ut som CHECK
- lätthanterlig bör den vara CHECK
Räcker motorn???
Några andra moderna alternativ man ska testa?
Någon annan i samma sits som "provat allt"...
Tack!