Modern men gammal bil för max 15-20k

Kan ni allvarligt sluta spamma mellan varandra.

Håll er till ämnet.

Tack för tipsen, men en del är över 20k = inte ok.

Mitshubishi colt, klockren liten bil som är billig i drift och brukar vara problemfri. Seat kan du glömma, bara dynga och om det inte är det så är det för dyrt.
Du vet att jag alltid har rätt så åk till ghettot och köp dig en Colt, de brukar stå utanför pizzeriorna med omnejd.
Tacka mig sen genom att låna ut en av dina hojar till en bandag :tummenupp

Om man vill byta sin sambos 9-5:a mot en mindre och billigare, typ 50-70k, bil, vad ska man sikta på då?

Inte gått så hiskeligt långt.

En SportCoupe av rang,Volvo 360. Köp en tvådörrars,annars ere en familjeräser.

Corsan där verkade bra faktiskt. Ringde på den vita men blev bortkopplad. Trevligt. :tungan

Attans bananer. Kika efter någon annan liknande tycker jag. Det är ju en mindre skokartong till bil men det var ju det du efterlyste. Mer problemfri bil än så tror jag är ganska svårt att frambringa.

Köpte nybegagnad huv till fars då den gamla var lite bulig och så, 700:- för en helt felfri som hade suttit på en postbil. Man kunde köpa en spritt ny olackerad var runt 1500 :- tror jag det var, mycket billigt!

Sedan är det övergrymma bromsar på den med, säkerligen kortare bromssträcka än din aprilia. :D

Köp för bövelen ingen ford Ka bara... Ska man ha en liten bil tycker jag man ska ha en LITEN bil, de är roligare och billigare. Golf är ju fan stor-bil nuförtiden. Men en rostig fiat panda med trasigt bakaxelfäste körde jag ifrån kompisen på motard på en riktigt kurvig väg som vi båda hittar bra på. Fan roligaste bilen jag kört nästan...
Jag röstar på en trevlig civic eller till och med en fransk bil. En saxo vts kanske?

http://www.blocket.se/vi/13494323.htm?ca=15_s

Tjejen köpte en Colt -98 i somras för 17ooo. Bättre bil för de pengarna vettefan om det finns! Känns skitbra och behöver inte tankas alls ofta.

köp för allt i världen ingen volvo 440-460-480! Dom borde aldrig ha fått lämna fabriken!! Och ingen renault, alla modeller. inget franskt över huvud taget :huvet :huvet :mad: :mad:

Tjejen köpte en Colt -98 i somras för 17ooo. Bättre bil för de pengarna vettefan om det finns! Känns skitbra och behöver inte tankas alls ofta.

Nej, bättre bil finns inte för de pengarna tror jag. Har hört från flertalet vänner/bekanta att coltarna bara går och går. Blev tipsad av två besiktningsmän när jag frågade vad fan man skulle ha för bil så man slapp skruva hela tiden och det fanns bara två enligt dem om man ville nåt under 50k och samtidigt var billigt: Mitsubishi colt samt Mazda 626.
Mitsubishi överlag är ju jäkligt bra men det finns modeller man ska vara lite aktsam för, spacestar bland annat. Och INGA automater från Mitsubishi fick jag höra från en kille som tidigare jobbade på mitsu-verkstad.

Du kan ju inte tipsa honom om att köpa från en skojare :gnissla

Last edited:
Om du är smart så tankar du bara för 100:- åt gången, det kvittar det ju hur mycket den drar. 100:- är ju 100:- lixom.

Seriöst så tycker jag att Golfarna är bra bilar.

köp japanskt enda undantaget är Fiat Cinquecento grymaste i hel världen så jävla nöjd med den riktig sport bil det:tummenupp

Bifogat

• fetting fiat.jpg
    fetting fiat.jpg
    79 KB · Visningar: 46
  • PR070032_1.jpg
    PR070032_1.jpg
    32.5 KB · Visningar: 43
*/ ?>
Back