Moderkort

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date

Solid snake

Guest
Hej!

Någon som vet var jag kan få tag i drivrutiner till ett Asus P3V4X moderkort?

Datorn bara hänger sig o laggar hela tiden, ska tydligen bero på att inte rätt drivrutiner finns i burken.

Tacksam för svar.

Btw har inte SP2 inlagt, det e skit.

Det finns inte usb2 på moderkortet så om du kör med ett separat usb2 interfacekort så är svaret ja - funkar det inte så är det fel/dåligt usb kort eller så är det någon konflikt med irq på pci bussen. Prova isåfall att flytta usb-kortet till en annan pciplats.

Falafelbabianen skrev:
Det finns inte usb2 på moderkortet så om du kör med ett separat usb2 interfacekort så är svaret ja - funkar det inte så är det fel/dåligt usb kort eller så är det någon konflikt med irq på pci bussen. Prova isåfall att flytta usb-kortet till en annan pciplats.

Har fått reda på att moderkortet ska ha kassa drivrutiner.

Tänkte om man uppdaterar så funkar det nog, ska prova o flytta runt kortet sen, men tackar för hjälpen ändå! :)

Nu krashade skitet igen, jag får frispel snart, den laddar windows, en blå skärm ploppar upp, den startar om o gör så hela tiden.

Enda sättet o fixa det vad jag har märkt är att installera om allt från början, kan nån säga vad som är fel?

Vet någon vad som strular, detta har varit en fungerande dator innan, alla komponenter har lirat perfa innan, måste vara någon mjukvara som gör det väl?

Har bara d-link, dc++, norton antivirus o norton system works.

Har även msn installerat.

Moderkortet är ett asus P3V4X
Grafikkortet är ett asus AGP-V1700
Ljudkortet är ett soundblaster live.
Processor: PIII med olika val av klockning, 466MHz, 700MHz eller 933Mhz
Nätagg: 300w
Cd blablabla toshiba dvd rom.
Och en Aopen billig sak.

Någon av dessa sakerna kan tydligen inte lira så bra ihop, men det har fan lirat innan, kan tillägga att jag körde win2k innan som OS.

Då funkade den, men sen la den bara av, så installerade jag XP med SP1 sen dess har den bara jävlats.

Du har säkert fått minnesdumpning. kolla dina ramminnen om dom inte råkar vara skadade.
Drivrutiner till moderkortet ska itne påverka datorns stabilitet något märkbart.
om den har funkat bra innan så tror jag på mjukvara. :tummenupp
Startar du i felsäkert läge och datorn går bra/buggfritt så är det mjukvara.

Keep going. Kan vara graffedrivrutinerna .. dom brukar CPa.. om du får igång den i felsäkert så avinstallera grafikkortet så kommer den nog starta. en stor gissning.

philsson skrev:
Du har säkert fått minnesdumpning. kolla dina ramminnen om dom inte råkar vara skadade.
Drivrutiner till moderkortet ska itne påverka datorns stabilitet något märkbart.
om den har funkat bra innan så tror jag på mjukvara. :tummenupp
Startar du i felsäkert läge och datorn går bra/buggfritt så är det mjukvara.

Keep going. Kan vara graffedrivrutinerna .. dom brukar CPa.. om du får igång den i felsäkert så avinstallera grafikkortet så kommer den nog starta. en stor gissning.

Saken är den att den startar inte ens i felsäkert. :(

Men får la göra som du säger, jag kan inget själv typ. :hihi

Bara frågar o frågar, ramisarna e ok, har kollat dom.

Jadu solidormen, det är ju oftast någon drivis NÅGONSTANS som kinkar när det är såhär, och du har ju varit på de stora grejerna, men oxå grafikkortet är en stor bov, så att uppgradera drivisen till det brukar hjälpa.

Kan du minnas NÄR dina problem dök upp?
Efter en viss SW installation?
Bytt HW?

Det är tyvärr bara uteslutningsmetoden som funkar tillslut, och du får börja plocka bort komponenter och program ett efter ett samt raadera deras drivisar, eller installera generiska drivisar (som finns i windows självt).

Sorry, men sånt här tråk är så DJ-LA tidsödande och tråkigt...

Själv kör jag ME på denna burk...och XP Pro på den "stora"...
Me har alltid trasslat tidigare, men kände väl av konkurrensen och blev svartsjukt eller nåt...för nu går det tåget... XP däremot...BARA strular!

Suck...

Mvh

Dr.Bike skrev:
Jadu solidormen, det är ju oftast någon drivis NÅGONSTANS som kinkar när det är såhär, och du har ju varit på de stora grejerna, men oxå grafikkortet är en stor bov, så att uppgradera drivisen till det brukar hjälpa.

Kan du minnas NÄR dina problem dök upp?
Efter en viss SW installation?
Bytt HW?

Det är tyvärr bara uteslutningsmetoden som funkar tillslut, och du får börja plocka bort komponenter och program ett efter ett samt raadera deras drivisar, eller installera generiska drivisar (som finns i windows självt).

Sorry, men sånt här tråk är så DJ-LA tidsödande och tråkigt...

Själv kör jag ME på denna burk...och XP Pro på den "stora"...
Me har alltid trasslat tidigare, men kände väl av konkurrensen och blev svartsjukt eller nåt...för nu går det tåget... XP däremot...BARA strular!

Suck...

Mvh

Jo, jag lämnar den till fassans polare imorn, han kan datorer, jag bara blir förbannad o skriker när det inte funkar. :hihi

XP e skit, det kan jag hålla med om, bara buggar i skitet.

Hade usb kort i den innan, 2.0, tog bort det sen gick den bättre, men inte så bra som den ska, nu e allt ominstallerat igen, ska leta drivisar senare idag.

Tackar för hjälpen! :)

Solid snake skrev:
Jo, jag lämnar den till fassans polare imorn, han kan datorer, jag bara blir förbannad o skriker när det inte funkar. :hihi

XP e skit, det kan jag hålla med om, bara buggar i skitet.

Hade usb kort i den innan, 2.0, tog bort det sen gick den bättre, men inte så bra som den ska, nu e allt ominstallerat igen, ska leta drivisar senare idag.

Tackar för hjälpen! :)

Du vet om att WindowsXP inte stöder usb2.0 va? Du måste ha sp1 (eller sp2) installerad för det.

Skalman skrev:
Du vet om att WindowsXP inte stöder usb2.0 va? Du måste ha sp1 (eller sp2) installerad för det.

Sp1 är installerat.

Tydligen är det mitt moder som inte stöder, har letat drivisar nu till graffakortet.

Slänger upp en bild på hur det ser ut (sidan med drivisarna då.)

Vilken ska jag ha? Står inte nått om att det passar xp. :va

Edit: ni får gärna hjälpa mig leta lite, e kass på att hitta det jag letar efter nu. :3freak

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    32 KB · Visningar: 33
Solid snake skrev:
Sp1 är installerat.

Tydligen är det mitt moder som inte stöder, har letat drivisar nu till graffakortet.

Slänger upp en bild på hur det ser ut (sidan med drivisarna då.)

Vilken ska jag ha? Står inte nått om att det passar xp. :va

Edit: ni får gärna hjälpa mig leta lite, e kass på att hitta det jag letar efter nu. :3freak

Drivisar till win2k funkar ofta bra till xp. Xp är egentligen inget annat än ett glassigt skin till 2k :D (nästan)

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet