Moderaternas trafikförsäkringspolitk

Jag betalar gärna en högre premie för min hobby om det anses att den belastar samhället vilket den troligvis gör. Jag förväntar mig att jag i gengäld ska slippa betala för dom som hellre fiskar, jagar och åker skoter än att ta ett jobb och dessutom sitter i sina hus och har lägre elskatt för dom bor i glesbygd. Och jag förväntar mig att slippa betala för slapphögar som ligger i sina soffor i förorterna och gnäller att dom inte får nåt jobb när det mest ansträngade dom gjort i sitt liv är att ta sig ner till den kommunala inrättningen för att få stålar till sitt uppehälle.

TukTuk skrev:
2475827 "...Polisen genomförde på onsdagskvällen en husrannsakan i mc-klubben Bandidos lokaler i Göteborg..."

Dags att asvluta ditt medlemskap i Bandidos eller vad menar du? :D

Jävlars, det var ju inte meningen att det skulle komma fram på det sättet :rolleyes:

Nä allvarligt. Den jag ville länka till, i den stod det om försäkringen, chockhöjningen.
Mellan 1700-2500 i höjning per år & för en del upp till 10 papp. Motorcyklister med många cc blir mest drabbade......så klart :(

Last edited:
Ullis skrev:
2475920 Jävlars, det var ju inte meningen att det skulle komma fram på det sättet :rolleyes:

Nä allvarligt. Den jag ville länka till, i den stod det om försäkringen, chockhöjningen.
Mellan 1700-2500 i höjning per år & för en del upp till 10 papp. Motorcyklister med många cc blir mest drabbade......så klart :(

Det är ju nästan gratis !!!:rolleyes:

Trafikförsäkringen för en bil i Sundsvall kommer att fördubblas ungefär, lite beroende på biltyp och förare. Detta taget ur alliansens förslag. Tyvärr har de ej skrivit något om MC i den, men det blir knappast mindre ökning...

vi får väl hoppas att det går bra för sverige då i alla fall, måste väl ge dem en chans, även fast inte jag röstade på borgarna...

*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back