Moderatbandy - en golffråga!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Kollegorna tjatade under förra året på mig så förbannat att jag fick damma av golfkunskaperna... Började då spela, i huvudsak på payandplaybanor men fick slanta nån tusenlapp till min gamla klubb bara för att de skulle vilja ställa ut en sånt däringa golf ID som de kör med nuför tiden.

I år har jag tänkt spela igen men tänker inte pröjsa tusentals kronor för ett medlemsskap utan letar den billigaste varianten som tänkas kan.

Det enda jag egentligen vill ha är ett medlemsskap i en klubb för att själva Golf ID:t ska vara giltigt.

Räcker det att vara "passiv medlem" i en klubb eller måste man vara Greenfee-medlem för att få spela på olika banor?

Hur fan spela billigast?

Du kan skaffa distans eller greenfee medlemskap på en klubb utanför ditt eget län. Du är då med i en golfklubb och aktiv golfspelare så du kan spela på banor hemma mot greenfee avgift.

Kan tipsa om min egen klubb: www.krokoms.golfklubb.nu

Dom tar 595:-

Last edited:
ah17 skrev:
2064704 Trodde du bara ägnade dig åt biljard och pingis i förorterna.

Nejdå, ibland tar jag mig ut till golfbanorna för att få uppleva en exotisk miljö och få ett kulturellt utbyte med andra sorters människor. Det är en ganska spännande upplevelse. De är fascinerande att möta dem. De är nästan som helt vanliga svenskar de där golfarna. Fast de har ett helt annat sätt att vara, ett annat (ganska roligt) språk och helt andra kläder. Men jag förstår att det egentligen inte är bra att blanda kulturer så det är tur att goflrundorna tar så många timmar så att de är uppbundna större delarna av helgerna så det inte blir konflikter när de ger sig ut i det vanliga samhället.

Last edited:
korvgubbe skrev:
2064755 Nejdå, ibland tar jag mig ut till golfbanorna för att få uppleva en exotisk miljö och få ett kulturellt utbyte med andra sorters människor. Det är en ganska spännande upplevelse. De är fascinerande att möta dem. De är nästan som helt vanliga svenskar de där golfarna. Fast de har ett helt annat sätt att vara, ett annat (ganska roligt) språk och helt andra kläder. Men jag förstår att det egentligen inte är bra att blanda kulturer så det är tur att goflrundorna tar så många timmar så att de är uppbundna större delarna av helgerna så det inte blir konflikter när de ger sig ut i det vanliga samhället.

Ser fram emot en rapport den dagen då du rört dig åt andra änden av samhällsstegen.

korvgubbe skrev:
2064755 Nejdå, ibland tar jag mig ut till golfbanorna för att få uppleva en exotisk miljö och få ett kulturellt utbyte med andra sorters människor. Det är en ganska spännande upplevelse. De är fascinerande att möta dem. De är nästan som helt vanliga svenskar de där golfarna. Fast de har ett helt annat sätt att vara, ett annat (ganska roligt) språk och helt andra kläder. Men jag förstår att det egentligen inte är bra att blanda kulturer så det är tur att goflrundorna tar så många timmar så att de är uppbundna större delarna av helgerna så det inte blir konflikter när de ger sig ut i det vanliga samhället.

Golf är kultur! : :mattias

Långa farbron skrev:
2066194 Golf är en primitiv form av jordbruk.

Förvisso kan man prestera en eller annan "limpa" när man klipper till bollen men att jämföra detta med vad plogbill kan ställa till med är något överdrivet. :)

korvgubbe skrev:
2064565 Kollegorna tjatade under förra året på mig så förbannat att jag fick damma av golfkunskaperna... Började då spela, i huvudsak på payandplaybanor men fick slanta nån tusenlapp till min gamla klubb bara för att de skulle vilja ställa ut en sånt däringa golf ID som de kör med nuför tiden.

I år har jag tänkt spela igen men tänker inte pröjsa tusentals kronor för ett medlemsskap utan letar den billigaste varianten som tänkas kan.

Det enda jag egentligen vill ha är ett medlemsskap i en klubb för att själva Golf ID:t ska vara giltigt.

Räcker det att vara "passiv medlem" i en klubb eller måste man vara Greenfee-medlem för att få spela på olika banor?

Hur fan spela billigast?
Jag är medlem i sonfjällets GK, bara för att få ha mitt handikappkort och kunna lira greenfe runt om i sthlm ..sonfjället är billigast i sverige.

:banana

korvgubbe skrev:
2064692 Spank U very much! :tummenupp

Är uppvuxen intill Söderköpings golfklubb. Det är verkligen en fin bana.
Väl värd ett besök om du gör en liten tripp till Östergötland i sommar.

/ Johan

grömpa skrev:
2065799 du är itne i behov av klubbor? har några set över

Jag förnedrar mina kollegor med ett budget-set för 1500:- spänn..

ah17 skrev:
2065978 Ser fram emot en rapport den dagen då du rört dig åt andra änden av samhällsstegen.

Vilken ände är det? Eller menade du den bruna ändAn?

IronMike skrev:
2066330 Jag är medlem i sonfjällets GK, bara för att få ha mitt handikappkort och kunna lira greenfe runt om i sthlm ..sonfjället är billigast i sverige.

:banana

Det är precis vad jag är ute efter.. Att ha ett gilltigt handikappkort. Sonfjället måste jag kolla upp! :tummenupp

sgtpepper skrev:
2066179 Golf är en löjlig metrosexuel "sport". Alla golfbanor borde tvångsomvandlas till endurobanor. :fakta

GOLF ÄR ETT SÄLLSKAPS SPEL.....likställt med fia med knuff...

Fakkverk skrev:
2066534 Är uppvuxen intill Söderköpings golfklubb. Det är verkligen en fin bana.
Väl värd ett besök om du gör en liten tripp till Östergötland i sommar.

/ Johan

Det blev söderköping! Anmälan ivägskickad! Distansmedlem: 495:-

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!