Modem/router - router?

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Har en Netgear DG834GT router/modem som har en förmåga att behöva startas om titt som tätt, ganska irriterande eftersom tvbilden fryser (cardsharar).
Har en burk som står och laddar torrents 24/7 och jag antar att det kanske överbelastar Netgear?
Inhandlade 1st Linksys wrt54gs, router.
Har diverse saker som ansluter till Netgear båda via wifi & lan.
Funderar på om jag ska enbart köra wifi eller lan från Netgear och använda linksys till det jag inte har Netgear till.
Eller om jag bara ska använda Netgear som modem och Linksys får stå för allt routerarbete.
Någon som vet vad som är stabilast?
Om jag ska använda Netgear enbart som modem, måste det göras några speciella inställningar i den eller är det bara att rycka ur nätverkskablarna och disebla wifi på den och koppla Linksys på den?
Tacksam för tips!

Hej,

Rent allmänt så gissar jag att det inte är överbelastning på Netgear utan deras vanliga problem. Jag har haft 3 st och samtliga har haft samma problem. I slutet startade jag om den varenda dag.

Kommer aldrig mer handla Netgear.

Nåja till din fråga, jag tycker du ska köra allt på den nya burken och hoppa på Netgear burken! :död

Hade liknande problem tidigare. Största räddningen i mitt fall va att ge rotern mer kylning! Men testa även att dela upp t ex modem och roter mellan dom!

Uppgradera firmwaren i routern och/eller ge den mer kylning!

Tror jag har nyaste firmware i Netgearen.
Mer kylning vette hundan hur det skulle gå till, har ingen större lust att montera någon fläkt eller så på den, skulle väl vara om man borrade en massa extra lufthål i den kanske.

Men jag gör nog så att Netgear'en får stå och slappa som enbart modem och Linksys'en sköter resten.
Testar så till att börja med i alla fall.

:tummenupp

Tror jag har nyaste firmware i Netgearen.
Mer kylning vette hundan hur det skulle gå till, har ingen större lust att montera någon fläkt eller så på den, skulle väl vara om man borrade en massa extra lufthål i den kanske.

Men jag gör nog så att Netgear'en får stå och slappa som enbart modem och Linksys'en sköter resten.
Testar så till att börja med i alla fall.

:tummenupp
Gå loss med borrmaskinen bara ;)

Hej,

Rent allmänt så gissar jag att det inte är överbelastning på Netgear utan deras vanliga problem. Jag har haft 3 st och samtliga har haft samma problem. I slutet startade jag om den varenda dag.

Kommer aldrig mer handla Netgear.

Nåja till din fråga, jag tycker du ska köra allt på den nya burken och hoppa på Netgear burken! :död

Vad är deras vanliga problem då?