Yabba
Den som lever får se!
- Gick med
- 8 Mar 2005
- Hoj
- KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Har en Netgear DG834GT router/modem som har en förmåga att behöva startas om titt som tätt, ganska irriterande eftersom tvbilden fryser (cardsharar).
Har en burk som står och laddar torrents 24/7 och jag antar att det kanske överbelastar Netgear?
Inhandlade 1st Linksys wrt54gs, router.
Har diverse saker som ansluter till Netgear båda via wifi & lan.
Funderar på om jag ska enbart köra wifi eller lan från Netgear och använda linksys till det jag inte har Netgear till.
Eller om jag bara ska använda Netgear som modem och Linksys får stå för allt routerarbete.
Någon som vet vad som är stabilast?
Om jag ska använda Netgear enbart som modem, måste det göras några speciella inställningar i den eller är det bara att rycka ur nätverkskablarna och disebla wifi på den och koppla Linksys på den?
Tacksam för tips!
Har en burk som står och laddar torrents 24/7 och jag antar att det kanske överbelastar Netgear?
Inhandlade 1st Linksys wrt54gs, router.
Har diverse saker som ansluter till Netgear båda via wifi & lan.
Funderar på om jag ska enbart köra wifi eller lan från Netgear och använda linksys till det jag inte har Netgear till.
Eller om jag bara ska använda Netgear som modem och Linksys får stå för allt routerarbete.
Någon som vet vad som är stabilast?
Om jag ska använda Netgear enbart som modem, måste det göras några speciella inställningar i den eller är det bara att rycka ur nätverkskablarna och disebla wifi på den och koppla Linksys på den?
Tacksam för tips!