Modellbyggande...fler som pular i vintermörkret??

Jag har länge velat testa att bygga ett riktigt modellskepp i trä, men har haft svårt att motivera 3000kr :(
 

Bifogat

  • HMSvictory.jpg
    HMSvictory.jpg
    118.9 KB · Visningar: 78
  • Berlin.jpg
    Berlin.jpg
    82.5 KB · Visningar: 77
Jonathan skrev:
Såg nu varifrån du beställde.

Men vad är det med folk egentligen?
Aston Martin Vanquish går inte att få som modellbil man kan bygga ihop.
Blir så förbannad :huvet

Vill inte Aston att man ska kunna få deras bilar som modellbyggen eller vad :confused:

Det har med licencerna att göra....
Finns massor av metallbilar i scala 1:18 med nya Vanquish'en....
Har heller inte sett en enda sån byggsats...
(De kanske inte vill att man bygger Hot Rod's på en AM :gnissla )
 
Orca69 skrev:
Jag har länge velat testa att bygga ett riktigt modellskepp i trä, men har haft svårt att motivera 3000kr :(

Läckert! Jag hade en garage-granne i Uppsala som byggde egna fartyg efter ritningar. Han beställde bl.a. från Italien och alla delar fick skäras och sågas ut ur träklossar. Tog väl något år per skepp att färdigställa :3freak
 
Catman skrev:
Det har med licencerna att göra....
Finns massor av metallbilar i scala 1:18 med nya Vanquish'en....
Har heller inte sett en enda sån byggsats...
(De kanske inte vill att man bygger Hot Rod's på en AM :gnissla )


Mm det vet jag. Har beställt en sådan till far i julklapp. Hans drömbil, synd bara att den riktiga versionen går loss på 2 milj. :3freak

Det får dom fan ta, jag vill vill vill :4skrika


:)
 
Ang Fiat 131 Abarthen som var påbörjad.......nu är den klar.
Det blev en Valvoline-FIAT istället för en Rallye France.

Sänkt och modifierad inredning för att bättre se ut som om den skulle ha kunnat köra i Touringmästerskapen i slutet på -70, början på -80-talet.

Dock var det extremt dålig passform på denna ESCI-byggsats och en del saker fick göras om helt för att den skulle kunna gå att sätta ihop.
 

Bifogat

  • fiat131abarth.jpg
    fiat131abarth.jpg
    70.1 KB · Visningar: 67
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top