Modellbeteckning gsxr

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Någon som vet modellbeteckningen på en gsxr 750 -03?
har handboken på annan ort. :tomten

RedEye skrev:
2400760 Nej. Den borde heta något annat... typ som tidigare 750's har hetat "gsxr 750W 1998" :)
Varför då?
Min 02:a hette GSX-R750 K2
Från 01 heter de K1, K2, K3 osv där siffran är årtalet.

sandstream skrev:
2400770 Varför då?
Min 02:a hette GSX-R750 K2
Från 01 heter de K1, K2, K3 osv där siffran är årtalet.

Tänkte beställa däck på Reifenversand, där måste man veta modellbeteckningen tydligen.

RedEye skrev:
2400788 Tänkte beställa däck på Reifenversand, där måste man veta modellbeteckningen tydligen.
Det låter konstigt, du vet väl vilka däck du ska ha och då spelare det väl ingen roll vilken hoj du har?

sandstream skrev:
2400800 Det låter konstigt, du vet väl vilka däck du ska ha och då spelare det väl ingen roll vilken hoj du har?

Visserligen har jag inte kollat så noggrant på reifenversand förutom snabbaste vägen till däcken. Då får man välja märke och modell så plockar hemsidan fram rätt dimension på däcken som dom har.

Kanske går att bara plocka däcken direkt istället. :)

Se till att ta rätt dimension bara! I tex Tyskland så typas hojarna med ett visst däck, å måste alltså köras med just det däcket. Det är därför det tex finns 2093482 pilot power med olika bokstäver på slutet. Sånt har vi inte drabbats av i Sverige än, så ta det billigaste bara :tummenupp

beställde till min 00 borde ju va samma eller?
Det är bara att klicka sej fram. Kan Fö. rekommendera sidan grymmt!
Funkar klockrent.

Kikade lite mer igårkväll och tydligen så gick det lika bra att välja däck direkt. :rolleyes:

Fast nu har jag stött på ett annat problem. Jag är ute efter michelins pilot power 2ct men dom verkar inte ha det.. jeffla skit. :mad:

RedEye skrev:
2401614 Kikade lite mer igårkväll och tydligen så gick det lika bra att välja däck direkt. :rolleyes:

Fast nu har jag stött på ett annat problem. Jag är ute efter michelins pilot power 2ct men dom verkar inte ha det.. jeffla skit. :mad:

Jo då det har dom 190x50x17 159euro

RedEye skrev:
2401614 Kikade lite mer igårkväll och tydligen så gick det lika bra att välja däck direkt. :rolleyes:

Jodå, du får bara titta lite nogrannare :rolleyes:

Edit:Fanns flera som letade på rätt ställe :D

Jag har aldrig påstått att jag har den s.k. "sökargenen".

Tack för svaren allihop. Fixar jag inte resten nu så ska jag sälja hojen istället. :tomten

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back