Modellåret 2024

När jag kollade runt på mässan så undrar jag varför de flesta nakna gathojar har så högt styre? Z650, Z900, MT-07, MT-09, osv är ju snygga hojar - bortsett från styret. Visst, bekvämt i stan och kanske upp till 80-90, men blir man inte som ett segel på lite mer öppna vägar?
 
När jag kollade runt på mässan så undrar jag varför de flesta nakna gathojar har så högt styre? Z650, Z900, MT-07, MT-09, osv är ju snygga hojar - bortsett från styret. Visst, bekvämt i stan och kanske upp till 80-90, men blir man inte som ett segel på lite mer öppna vägar?
Kanske för att avlasta händerna så att gashanden inte somnar vilket den gör om man hänger på styret.
 
Jo, men det beror ju i så fall på att man sitter som en påse nötter på hojen. Vilket iofs många gör. ?
Vad är det för fel på nötter nu då?

1706534351154.png

Kawasaki Z900RS tycker jag ser trevlig ut, men jag har inte provkört någon än. Har inte råd att köpa en hoj till nu ändå... :3freak
 
När jag kollade runt på mässan så undrar jag varför de flesta nakna gathojar har så högt styre? Z650, Z900, MT-07, MT-09, osv är ju snygga hojar - bortsett från styret. Visst, bekvämt i stan och kanske upp till 80-90, men blir man inte som ett segel på lite mer öppna vägar?

”Skavaså”

Har också undrat, T700 är likadan.

Speed Triple tycker jag har en trevlig körställning och den funkar ju även över 90.
 
Kanske för att avlasta händerna så att gashanden inte somnar vilket den gör om man hänger på styret.
Dvs hojar gjorda för folk som inte förankrar sig i tanken och håller kroppen med mag och ryggmusklarna, armarna ska ju var avslappnade och man håller löst i styret. .....
Själv brukar jag på längre turer ligga på tankväskan, varför sitta när det går att ligga ?
Därav DEN GAMLA FRÅGAN PÅ SH: LIGGA ?
 
”Skavaså”

Har också undrat, T700 är likadan.

Speed Triple tycker jag har en trevlig körställning och den funkar ju även över 90.
Jaså du har en ST? Kan tänka mig att den är fin, men den är väl mer åt sport-hållet?
 
Jaså du har en ST? Kan tänka mig att den är fin, men den är väl mer åt sport-hållet?

Nej, har inte ST men hojkompis har. Sport vad gäller knä men jag gillar körställningen i övrigt. Stor skillnad mot tex Mt09 och de där som man sitter med armarna högt på…

Min GSA har tex lägre styre än de däringa moderna hojarna.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top