Jag tror att vi pratar om två olika saker. Du pratar om bling och design, jag pratar om grundläggande funktion för den tilltänkta målgruppen. Långt gången avsaknad av ABS-bromsar visar att Suzuki har förstått vad som är målgruppen för just denna hoj. Varför ska de lägga ner tid och pengar på att bestycka hojen med ABS, som ändå kommer att demonteras eller i alla fall kopplas ur av 95% av köparna...? Att det överhuvudtaget sitter ABS-bromsar på sådana hojar har väldigt lite med prestanda men väldigt mycket med lagkrav att göra.
Den nuvarande generationen GSX-R 1000 har en underbart linjär motorkaraktär, men den kommer inom kort att anses som undermotoriserad, i alla fall så fort blaskorna får till lite jämförelsetester mot det senaste. Jag anser dock fortfarande att chassit är ett mycket lyckat, kompetent och välbalanserat chassie för just privat racing på hög nivå och det fina i kråksången är att det har varit så i princip sedan 2009.