Moddning turbofuggar zx9r?

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Räcker hålet i membranet för att trycksätta ovansidan eller måste jag borra upp det, och hur stor nippel behöver jag för att trycksätta flottörhusen räcker det om jag ersätter dreneringskruvarna med nipplar?
Och är det slangarna som normalt går till övertrycksregeleringen för
övertyckskanalerna som jag ska dra till "pitot pipe" i plenumet?

Bifogat

• Flottörhus.jpg
    Flottörhus.jpg
    135.8 KB · Visningar: 124
  • Pitot pipe.jpg
    Pitot pipe.jpg
    140.3 KB · Visningar: 144
Last edited:
nu är ju inte ja nån expert på området men hålet i membranet ska du inte behöva göra nått åt och inte heller nipplarna till flotörhuset utan du trycksätter flotörhuset vid antingen där du har dom två röda pilarna eller om det finns en likadan anslutning under dom, kan tänka mig att det gör det (sitter väl luffarturbo på alla kawa) isåfall är pilarna på bilden till att trycksätta översidan på membranen och anslutningen under till tryck i flotörhuset :tummenupp

Hightuned skrev:
Räcker hålet i membranet för att trycksätta ovansidan eller måste jag borra upp det, och hur stor nippel behöver jag för att trycksätta flottörhusen räcker det om jag ersätter dreneringskruvarna med nipplar?
Och är det slangarna som normalt går till övertrycksregeleringen för
övertyckskanalerna som jag ska dra till "pitot pipe" i plenumet?

Pitot-röret för sopparegulatorn sätter man normal i röret som går från turbon till plenumet. De två anslutningarna på din förgasare som går ihop till en enda är avluftningen/trycksättningen av flottörhuset. Originalhålet i trotteln räcker bra. Trycksättningen av flottörhuset bör ske med bara ett litet övertryck jämfört med bellmouth-ingången så om du tar det från för-kammaren till plenumet (bara en vanlig avtappningsnippel från kammaren) funkar det bättre än om du trycksätter med ett _för_ högt tryck från ett pitot i tilloppsröret.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti