Moddat min YZF600R (Thundercat) lite

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Daytona 675
Ville bara stolt visa mina modifieringar av hojen. Kolla in den gigantiska plastskärmen som ligger framför hojen när den är isärmonterad. Skönt att det är så lätt att fixa med hojen.

Jag har satt dit miniblinkers, mörktonat kåpglas, karbonlook undertail och ensitscuts. Nu väntar jag bara på sliponet i aluminium så skall den nog vara respektabel inför våren.

Frågan är bara om jag skall plocka bort dekalerna på sidorna bak? Jag står lite tveksam än. Valet och kvalet vet ni. :va

Vad skall jag nu göra resten av vintern då?
/N

Bifogat

• helainnan1.JPG
    helainnan1.JPG
    61.3 KB · Visningar: 273
  • undereditweb.JPG
    undereditweb.JPG
    106 KB · Visningar: 294
  • helaefter.JPG
    helaefter.JPG
    113.9 KB · Visningar: 370
  • cattan9.JPG
    cattan9.JPG
    117.5 KB · Visningar: 299
Last edited:
ninan skrev:
Ville bara stolt visa mina modifieringar av hojen. Kolla in den gigantiska plastskärmen som ligger framför hojen när den är isärmonterad. Skönt att det är så lätt att fixa med hojen.

Jag har satt dit miniblinkers, mörktonat kåpglas, karbonlook undertail och ensitscuts. Nu väntar jag bara på sliponet i aluminium så skall den nog vara respektabel inför våren.

Frågan är bara om jag skall plocka bort dekalerna på sidorna bak? Jag står lite tveksam än. Valet och kvalet vet ni. :va

/N
Snyggt!

Resten av vintern? Tja vette tusan, lyft ur motorn och gå igenom? ;)

ninan skrev:
Högglanspolera ramen, svingen och fälgarna. Det kommer nog dessutom ta hela vintern. :yoparty

valentinic skrev:
Det kommer inte bli så bra. Det är lackad stålram på den, men tanken var god ;). För det är samma ram som FZR 94-95 va?

Stämmer rätt tror jag. Nackdel med stålramen är vikten + att den kan rosta. Positivt att stål inte mattas lika lätt som aluminium. Annars är nog tanken god för jag har ju haft en del krom på min gamla hoj Suzuki VX800, så jag har väl en viss kromabstinens :rolleyes:
/Nina

stoffer skrev:
Snyggt!

Resten av vintern? Tja vette tusan, lyft ur motorn och gå igenom? ;)

:) Jag träffade en kille i somras som tyckte att det var bra med "kattens" motor för man kunde plocka i en del av R1ans motordelar. Jag är faktiskt ganska nöjd ändå. Den har ju bara ca 700mil på mätaren så än är den ju knappt inkörd. Bättre blir det nog nästa år då jag kan ansluta till era touringturer :tummenupp ni började anordna i höstas och att då kanske sambon äntligen har fixat sitt a-kort oxå.
See ya
N

ninan skrev:

/N

Vad är det som står på regplåten? RRI 991?

Såg några häftiga bilder på droppformande carbonlook backspeglar. Vet inte om dom finns till till "katten" men snygga var dom iaf!
Snygg är den, men är det dödskallar på cutsen? i så fall... :yoparty

Maverick_ou812 skrev:
Såg några häftiga bilder på droppformande carbonlook backspeglar. Vet inte om dom finns till till "katten" men snygga var dom iaf!
Snygg är den, men är det dödskallar på cutsen? i så fall... :yoparty
Visst har jag dödskallar på kutsen. Var bara tvungen att ha någon customdetalj på hojen. :tungan Fick modda gängorna lite för att få dem att passa på cutsen.

Låter ju najs med backspeglarna. Har inte letat runt men om du trillar över dem igen kan du ju tala om var.
/N

Får man fråga var du köpte blinkers och vilket fabrikat ? looks real nice!
Skylten..ser ut som nån typ av fäst-ställning lr? medföljde undertrayen ?

B 12 skrev:
Får man fråga var du köpte blinkers och vilket fabrikat ? looks real nice!
Skylten..ser ut som nån typ av fäst-ställning lr? medföljde undertrayen ?
Blinkers är från Touringbutiken och heter Milano. Kort arm fram och lång bak. Lite dyra var de men jag har tidigare råkat ut för kass kvalite så nu ville jag inte vara dumsnål.

Det följde en fästanordning till skylten och blinkers då jag tror att påfrestningarna på plasten vid skruvhålen annars kan paja den. Det skulle kanske gå bra med större brickor med men för mig var detta en praktisk lösning.
/N

Ensitscuts

Tjena tänkte bara höra var man kan köpa ensitscuts till sin thundercat :) såg ju betydligt bättre ut så jag blev lite sugen ;)... Tack på förhand

Chribster skrev:
Tjena tänkte bara höra var man kan köpa ensitscuts till sin thundercat :) såg ju betydligt bättre ut så jag blev lite sugen ;)... Tack på förhand
Jag har sett att www.s-racing.se har ensitsar till katten. Jag har själv varit sugen på att skaffa en sådan.
YZF600ensits.jpg

Är det någon som vet vilken färg de är olackade. passar det rakt på en blanksvart thundercat? eller måste man på med färg också...

Jag köpte min ensits på S-racing, fast det är inte den på bilden ovan utan en från Pyramid plastics som de också tar grejor från.

http://www.pyramid-plastics.co.uk/pyramid_plastx.html

Jag ville ha en slät och inte en med en liten urgröpning upptill som den på bilden har.

Den kom helt olackad men kunde också fås i vissa grundfärger tror jag.

Den är jätteenkel att montera och demontera.
Man får skruva två små skruvar på undersidan av sadeln som fäste för en hake med ett gängat hål i som sticker utanför sadeln på varje sida. Sedan tar man ensitsen och trär över och fäster med skruvarna. Det finns också en hake som hakar runt sadeln i bakkant så den sitter som den ska.

Demontering:
Losa skruvarna, lyft bort sadeln och ta bort ensitscutsen. Tra ett par minuter...

Har nu fått mitt slipon med. Nu väntar jag bara på våren.
/Nina

Bifogat

• katten4.JPG
    katten4.JPG
    62.4 KB · Visningar: 87
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...