Moddade 660's. miniblinkers mm.

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Hoj
KTM 660 SMC -06
Jag och Copse har fixat lite med våra hojjar nu.
Monterat svarta fälgar på båda, en med fälgstripes en utan. Sedan en egenkonstrueerad hållare för kellerman LED-blinkersen.
Vi beslutade att sätta regplåten där bak istället för i hjulhuset då det förmodligen är mindre risk för böter.
Vi tog helt enkelt en sån där "metallrulle" som är några mm tjock och bockade och borrade hål i och fäste under.

Här kommer lite blandade bilder:

660_9.JPG

660_2.JPG

660_3.JPG

660_4.JPG

660_5.JPG

660_7.JPG

En bild för att visa hur det såg ut med regskylt och så innan:
660_10.JPG

Trevlig modd. Kastade du bort skyltbelysningen? Måste man inte ha den på besiktningen?
/T

ser jäkligt snyggt ut, fast ta bort speglarna på den hojen som har dem kvar :tungan

ser jäkligt snyggt ut, fast ta bort speglarna på den hojen som har dem kvar :tungan

Det är mina speglar. Bytte ut org mot duke-speglar. De är åtminstone mycket snyggare än org. Väldigt skönt att ha så man ser vad som är bakom så man slipper vrida på sig så mycket hela tiden.
Allt är inte bara utseende. Om det var det skulle jag köra utan hjälm för jag är betydligt snyggare utan ;)
Men vi får se hur det blir med den saken.

tjena fan!

kul att se att du är från knivsta. har du någon kontakt med Henke, Martin, Peter och c0?

/ david

Det är mina speglar. Bytte ut org mot duke-speglar. De är åtminstone mycket snyggare än org. Väldigt skönt att ha så man ser vad som är bakom så man slipper vrida på sig så mycket hela tiden.
Allt är inte bara utseende. Om det var det skulle jag köra utan hjälm för jag är betydligt snyggare utan ;)
Men vi får se hur det blir med den saken.

ja de är helt klart snyggare :) och det är upp till var och ens körstil om de trivs med speglar eller inte, själv kollar jag inte i dem även om de sitter på hojen :hihi (vrider på huvudet istället, stillar väl moraltanter)

tjena fan!

kul att se att du är från knivsta. har du någon kontakt med Henke, Martin, Peter och c0?

/ david

Nej det kan jag inte säga att jag har. Peter och jag har via PM snackat om att samåka någon gång. Lite osäker på vem Henke du menar, kanske Sederstedt eller något i den stilen? Martin, vet jag inte heller riktigt men kan väl säga att jag inte direkt umgås med någon av dom.

Copse som äger den andra cykeln på bilderna är också från Knivsta och kanske känner dem bättre.

ja de är helt klart snyggare :) och det är upp till var och ens körstil om de trivs med speglar eller inte, själv kollar jag inte i dem även om de sitter på hojen :hihi (vrider på huvudet istället, stillar väl moraltanter)

Mjo, det bästa tycker jag är att man lättare kan se om ens hojkompis ligger kvar rakt bakom mig så han inte ligger i ett dike någonstans :)
Snett bakåt kollar man ju alltid iaf när man byter fil osv. Det är just rakt bakom som man inte genom att vrida sig så man kan se bra. Det går ju men det känns inte lika säkert. Precis som om man gör en vänstersväng på en större väg så är det skönt att förutom att vrida huvudet se om det kommer en bil eller liknande i snabb fart bakifrån som man lättare missar om man inte har speglar.

Jag ska väl utvärdera ett tag och se hur det blir med speglarna :)

Last edited:
Riktigt nice, måste få fråga, stripes som den ena hojen har, är det något man sätter dit i efterhand eller? Var får man tag på sånt isåfall, är det vanliga "klistermärken", för har själv funderat på det, men inte orkat komma längre...

EDIT: Dökte på google på fälgstripes, fick upp endel, såg att man köper det lite varstanns, hehe, men tack för tipset och "sparken i arlset":arsele :tummenupp

Last edited:
Okej:) Hur många W ligger dem på?

Dom ligger på 2W, är inga lampor i utan LED, dom är inte billiga dock, 500 spänn styck ungefär.

Riktigt nice, måste få fråga, stripes som den ena hojen har, är det något man sätter dit i efterhand eller? Var får man tag på sånt isåfall, är det vanliga "klistermärken", för har själv funderat på det, men inte orkat komma längre...

EDIT: Dökte på google på fälgstripes, fick upp endel, såg att man köper det lite varstanns, hehe, men tack för tipset och "sparken i arlset":arsele :tummenupp

Heh, precis finns lite överallt, köpte på lelles för ~250 spänn, är 3 klisterremsor per fälgsida, lite pilligt att få dit dom helt centrerade men blev bra till
slut.

tjena fan!

/ david

Jag känner till dom, men inga jag umgås med.

Ska bara på med vitt blinkersglas i fram, eller kanske LED-blinkers där också, om budgeten tillåter, samt lacka blinkersfästet svart. Sen är det som klart, efter mycket om och men (lelles var inte snabba med fälgarna)

En liten film i världens sämsta kvalla på hur starkt dom blinkar. 5 spänn till den som kan gissa vilken låt som spelas i bilen :)
Filmen går att spela upp i Quicktime eller VLC

Film Kellermann LED Miniblinkers

Last edited:
Henrik Sedestedt ja. Har själv snackat lite med Peter om att dra ut och köra snart, om vädret tillåter d.v.s :rolleyes:.

Snyggt förresten med era modifieringar på era numera lyx-660. :tummenupp

Snyggt, jag hade lika blinkers på min för ett tag sedan (om det är dom som har ett "gummi" fäste?)
Trodde att dom skulle funka bra då dom var lite rörliga pga "gummi" fästet, men icke det:mad: höll några veckor sedan så hänge dom löst:gnissla

Ajdå, verkar inge bra, tänkte samma som du när jag köpte dom, med gummifästet där, Nåväl får hoppas att dom sitter säsongen ut :)

Snyggt, jag hade lika blinkers på min för ett tag sedan (om det är dom som har ett "gummi" fäste?)
Trodde att dom skulle funka bra då dom var lite rörliga pga "gummi" fästet, men icke det:mad: höll några veckor sedan så hänge dom löst:gnissla

Jag är lite orolig över kablaget dock. Det var ju rätt klena kablar från dessa miniblinkers. Vi får väl se hur alla vibrationer gör med sladdar och kopplingar :)

Ser j*vligt bra ut det där!! Måste bara säga att jag håller med angående backspeglarna, Har kört länge utan men efter jag provat en resa med vänster spegel monterad så tar jag inte av den.. just för att bara blänga en snabbis om det ligger en tut tut bil bakom just när man tänkt koppla upp den :D

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!