Moddad KTM 690

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Söder om stkhlm
Hoj
Triumph Trophy TR5 1957. KTM 690 SMC 2009
Lite ballare ombyggd med nytt avgassystem och ny front..

Tyvärr lite stora bilder.

Lite info från byggaren:

The following are the modifications:

RENTHAL KTM handlebar (off road model)
KTM POWER PARTS risers + 10 mm
DOMINO TOMMASELLI short throttle control (? sorry I am translating from italian)
KTM POWER PARTS COMFORT grips
ACERBIS handguards
KTM POWER PARTS "time counter" (?)
radial BREMBO 16 X 18 brake pump
KTM SX front brake line
KTM EXC 2004 headlight
CEDEA VDB REPLICA headlight plastics (carbon)
Z1 14, Z2 43 sprockets
RACETECH front mud guard
black ergal plate support
2004 LC4 Acrapovic slip on exhaust

My friend compared on road (not track!) the kitted 690 with a EXC 450 supermoto and he says the 690 is very close in handling, the engine is much more powerful than the 450 but still easy to take to the limit.

http://www.ultramotard.com/bb/ftopic90884-0-asc-0.php

fotografiektmjf9.jpg


fotografie0003xv4.jpg


fotografie0005nd2.jpg
 
Lite ballare ombyggd med nytt avgassystem och ny front..

Tyvärr lite stora bilder.

Lite info från byggaren:

The following are the modifications:

RENTHAL KTM handlebar (off road model)
KTM POWER PARTS risers + 10 mm
DOMINO TOMMASELLI short throttle control (? sorry I am translating from italian)
KTM POWER PARTS COMFORT grips
ACERBIS handguards
KTM POWER PARTS "time counter" (?)
radial BREMBO 16 X 18 brake pump
KTM SX front brake line
KTM EXC 2004 headlight
CEDEA VDB REPLICA headlight plastics (carbon)
Z1 14, Z2 43 sprockets
RACETECH front mud guard
black ergal plate support
2004 LC4 Acrapovic slip on exhaust

My friend compared on road (not track!) the kitted 690 with a EXC 450 supermoto and he says the 690 is very close in handling, the engine is much more powerful than the 450 but still easy to take to the limit.

http://www.ultramotard.com/bb/ftopic90884-0-asc-0.php

frågan är vad han använder för grenrör, det främre ser ju ut att vara orginal, men det mellersta :va
 
Lite ballare ombyggd med nytt avgassystem och ny front..

Tyvärr lite stora bilder.

Lite info från byggaren:

The following are the modifications:

RENTHAL KTM handlebar (off road model)
KTM POWER PARTS risers + 10 mm
DOMINO TOMMASELLI short throttle control (? sorry I am translating from italian)
KTM POWER PARTS COMFORT grips
ACERBIS handguards
KTM POWER PARTS "time counter" (?)
radial BREMBO 16 X 18 brake pump
KTM SX front brake line
KTM EXC 2004 headlight
CEDEA VDB REPLICA headlight plastics (carbon)
Z1 14, Z2 43 sprockets
RACETECH front mud guard
black ergal plate support
2004 LC4 Acrapovic slip on exhaust

My friend compared on road (not track!) the kitted 690 with a EXC 450 supermoto and he says the 690 is very close in handling, the engine is much more powerful than the 450 but still easy to take to the limit.

http://www.ultramotard.com/bb/ftopic90884-0-asc-0.php

frågan är vad han använder för grenrör, det främre ser ju ut att vara orginal, men det mellersta :va

men fifan vad schnygg den blev :yoparty
 
Humm tycker nästan den e snyggare orginal än så där..:arsele
Grejorna passar inte riktigt ihop..

Borde gå å hitta något med lite "skarpare" kanter på.:va
Typ senaste 640:in lyse å skärm.
 
Ser ut som en dålig photoshop modd. Akra loggan ser inte ut att passa och den vita färgen på vissa kåpor ser bara färgade ut. Kan ju vara att den bara är förstorad men tycker det såg dåligt ut.
 
Stor förbättring mot orginal!
Som sagt kanske ett fetare framlyse ala 640. Eftersom kylarvingarna går fram så långt, så gör att den ser lite pluffsig ut fram, det förstärks av den lilla framlyktan. Mindre kylarvingar skulle rensa upp fint...

Dekaler är extremt valbart så dem skiter jag i!
Kul att moddar börjar dyka upp!
 
Så här ser min racer ut :)

Den ligger fn 4:a i Nordic Supermono serien :D
 

Bifogat

  • namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    16.9 KB · Visningar: 190
Funderade själv på en 690 och så hade fan min sett ut i så fall. Riktigt snyggt.
Vart köpte du "nummerplåten" med hål för lyktan? En sån har jag letat efter!

Såg nu att det inte var din hoj.
 
Den ser bra ut där bak.
Personligen tycker jag att 690 är den fulaste KTM'en och den ser ut som en fågel där fram orginal! :va
 
Fulare än original med den höga framskärmen.Och det hemslöjdade avgasröret såg rätt risigt ut också.
 
Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

Back
Top